top of page

32 קבוצות - 32 שאלות בוערות 🔥: מהדורת אפריל 24 (רגע לפני הדראפט)

סדרת ההכנה לדראפט מאחורינו (בהנחה שעקבתם אחריה), וגם המוק דראפטים: שלי ו-של קהילת האוהדים.


אם במקרה פספסתם את אחד מפרקי הסדרה, שבה אני סוקר ומנתח את היתרונות, החסרונות, והמהלכים הגדולים של כל השחקנים הכי מבטיחים בדראפט הזה (שמן הסתם, לפחות חלקם יגיעו בקרוב לקבוצה שלכם) - אתם יכולים לגשת אל כולם דרך האיזור לרשומים בבלוג.


בגרסת אפריל (השלישית בסך הכול) של "32 שאלות בוערות", אני מנסה להתפקס על הדראפט שייערך בדטרויט, בין ה-25 ל-27 בחודש, ובעיקר להבין: מהם הצרכים הדחופים ביותר של כל קבוצה, כשאנחנו כבר יודעים, בגדול, את מי החתימו ואת מי איבדו בפרי אייג'נסי? אצל חלקן זה עניין של לבחור בעמדה כזו או אחרת, אצל אחרות זו שאלה של למלא צורך דחוף או ללכת על BPA (טקטיקה של Best Player Available - לבחור את השחקן הזמין הטוב ביותר, במנותק מהעמדה), ואצל אחרות זו שאלה של ניהול draft capital ותקרת שכר לשנים הבאות.


למרביתן של אותן 32 שאלות נקבל תשובות כבר בלילה שבין חמישי לשישי (25.4, 2:00) בסיבוב הראשון של הדראפט.


ולמקרה שלא ידעתם, אני מתכנן להפיק ולהנחות פאנל שיסקר ויפרשן את הסיבוב הראשון בדראפט בשידור חי (כנראה בלייב-סטרים ביוטיוב) - וכולכם מוזמנים! אם אתם יודעים שבוודאות תהיו מעוניינים להצטרף למשדר, לעקוב, לשתף במחשבות שלכם, ולשאול אותי שאלות - שלחו לי מייל לכתובת: picksixil6@gmail.com, כדי שאוכל להוסיף אתכם לרשימת התפוצה של האירוע.


בבקשה, שלחו מייל רק אם יודעים בוודאות שתהיו מעוניינים להצטרף - אני רוצה לקבל גם אינדיקציה כמה אנשים אכן מעוניינים באירוע, כדי שלא אפיק אותו לחינם (מניח שמעל 20 איש - וזה ייצא לפועל. כרגע אנחנו קרובים, אבל עוד לא קיבלתי אישור סופי ממספיק אנשים).


 

נהנים מהתוכן שלי? רוצים עוד תוכן על פוטבול בעברית? מעוניינים לתמוך בבלוג?


אתם יכולים, וזה לא עולה אפילו שקל!


פשוט נרשמים לבלוג ״פיק סיקס״ עם כתובת המייל, וללא כל עלות - ומקבלים גישה מיידית לכל התכנים.


זו הרשמה חינמית לגמרי, שתכלול גם ניוזלטר שבועי שיגיע אליכם במייל מדי יום שני.


בין הנושאים שאסקר בזמן הקרוב: סיכום הדראפט, הטריידים הגדולים של האוף-סיזן, המאבקים המעניינים ביותר בסגלי הקבוצות, פנטזי פוטבול ועוד ועוד...


למי שרק מתחיל לעקוב אחרי פוטבול אמריקאי, ואולי קצת הולך לאיבוד - ההרשמה תעניק גם גישה למגוון מדריכים על יסודות המשחק וה-NFL (כולל גישה לוובינר שלי - פוטבול 101).



 

יאללה, סיימנו את כל ההקדמות, בואו נעבור לשאלות הבוערות (כמו תמיד - לפניכם תפריט ניווט שיאפשר לכם לנווט בין הבתים והקבוצות השונות):



AFC East


באפלו בילס


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, סנטר, אדג׳, סייפטי


השאלה הבוערת: האם ללכת בהכרח על רסיבר בסיבוב הראשון?


הבילס איבדו את שני הפותחים שלהם בעמדות הרסיבר (סטפון דיגס - עבר לטקסנס) והסנטר (מיץ׳ מורס - עבר לג׳אגס). הם גם חתכו את שני הסייפטיז הפותחים והמזדקנים (הייד ופוייר) והעומק באדג׳ ספג מהלומה עם העזיבה של לאונרד פלויד לניינרס. אני מחבב את גרג רוסו, וחושב שאפנסה הוא ממש אנדרייטד - אבל לא בטוח אם הוא מוכן לפתוח, עדיין. האם וון מילר, בגילו, יחזור לכושר של פותח איכותי? אולי, אבל לא הייתי בונה על זה.


אם משקללים כאן positional value לתוך הסיפור, הייתי מתעדף ללכת על אדג׳ עם הבחירה ה-28 - אבל המחזור הזה הרבה יותר איכותי ברסיבר, ובסבירות גבוהה - אם הבילס ירצו לקחת את אחד מהאדג׳ים המובילים בסיבוב ראשון (טרנר/וורס/לאטו) זה ידרוש מהם טרייד-אפ. מישהו כמו צ׳ופ רובינסון עשוי ליפול לשם, אבל הוא נחשב כפרוספקט יותר גולמי מהאחרים. מנגד, רסיבר כמו תומאס/מקונקי/מיטשל יכול ליפול אליהם מבלי שזה יעלה להם אפילו בחירת סיבוב שישי נוספת. הם גם יכולים לחכות לסוף סיבוב שני, ולמצוא שם רסיבר איכותי כמו קסבייר לאג׳ט, ריקי פירסול, מלאקיי קורלי או ג׳יילין פולק.


במוק האוהדים, ה-GM של הבילס הלך על לאד מקונקי בסיבוב הראשון, ואם אתם רוצים לדעת מה אני עשיתי שם - אתם מוזמנים לגלות במוק שאני פרסמתי בסופ״ש (באיזור לרשומים בבלוג)..



מיאמי דולפינס


החורים הכי גדולים בסגל: IOL, קורנר, DL, אדג׳, טייט אנד


השאלה הבוערת: איזו קו לתעדף בתחילת הדראפט?


הדולפינס איבדו פותח משמעותי מאוד בעמדת הגארד (רוברט האנט, שחתם על חוזה שמן בקרוליינה) וגם הסנטר קונור וויליאמס מתנדנד, ולא ברור אם יחזור. הגארדים שתחת חוזה לעונה הבאה ומועמדים לפתוח - אמורים לסיים אותו בעוד שנה. מאחורי 2 הצרכים הנוספים ניצבות עוד 2 עזיבות משמעותיות: כריסטיאן ווילקינס, שחתם בריידרס, וקסביין האוורד, שנחתך משיקולי קאפ (האם קנדל פולר מספיק כדי להחליפו?). ומה באשר לאדג׳? שאק בארט חוזר אחרי עונה שנגמרה מוקדם עקב פציעה קשה, והוא אמור להשתלב ברוטציה עם עוד שני מחלימים טריים: ברדלי צ׳אפ וג׳יילן פיליפס.


אני חושב שהדולפינס יצטרכו לעשות בחירה מעניינת עם הבחירה ה-21, בין שמות כמו ג׳קסון פאוורס-ג׳ונסון (שנחשב ל-IOL הטוב בדראפט), או שחקן כמו גרהאם ברטון (שיכול לשחק גם בפנים וגם תאקל) לבין שמות כמו ביירון מרפי וג׳וני ניוטון - שיכולים להיכנס בדיוק לחור שווילקינס השאיר במרכז קו ההגנה. גם לא מוריד מהפרק אפשרות לטרייד-דאון, לאור העובדה שאין להם בכלל בחירת סיבוב שלישי.



ניו יורק ג׳טס


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, אופנסיב תאקל, טייט אנד, סייפטי


השאלה הבוערת: עד כמה הג׳טס בנויים כבר ל-Win-Now Mode?


לג׳טס הייתה, עוד באוף-סיזן שעבר, בעיה בעמדת האופנסיב תאקל שסומנה כנקודת התורפה המרכזית בסגל (זאת, כמובן, לפני הפציעה של רודג׳רס בפתיחת העונה). דובר גם על החיסרון בעומק מאחורי גארט ווילסון, בחדר רסיברים שהתבסס בעיקר על חברים של A-Rod משנים עברו (לזארד, קוב וכו). והנה, הג׳טס עשו כמה מהלכים בשבועות האחרונים, והביאו שני תאקלים איכותיים (אך מזדקנים ופציעים) - טיירון סמית ומורגן מוזס - ורסיבר לא פחות פציע, בדמותו של מייק וויליאמס. אז עד כמה מאמין רוברט סלאח שהוא יכול לבנות על האנשים האלה לעלות למגרש בעקביות? אם הוא מאמין - אז יש קייס לא רע בכלל ללכת על ה-BPA הדי הגיוני בבחירה 10 עם ברוק באוורס. ואם הוא לא מאמין - אז יש לו סיכוי מצוין להשיג תאקל איכותי מאוד לשנים הבאות באותה עמדה (פוואגה, פאשאנו, פאווטאנו וכו), ולמצוא WR 2/3 איכותי ביום 2 של הדראפט.



ניו אינגלנד פטריוטס


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, רסיבר, אופנסיב תאקל


השאלה הבוערת: דניאלס? מיי? מקארתי?


אני לא זוכר מתי לפטריוטס היה WR1 ראוי בפעם האחרונה, והחולשה שלהם בעמדת התאקל היא מובהקת - אבל בלי למצוא קיובי איכותי בבחירה מספר 3 - הם יחזרו לאותה נקודה שבה סיימו את העונה שעברה ואת עידן מאק ג׳ונס. הם כמובן תלויים מאוד בבחירות שלפניהם, ועדיין - הרבה מההתפתחויות בידיים שלהם.



את מי הפטריוטס צריכים לבחור?

  • דרייק מיי

  • ג׳יידן דניאלס

  • ג׳יי.ג׳יי מקארתי

  • טרייד-דאון וללכת על ניקס/פניקס או מישהו אחר



AFC North


בולטימור רייבנס


החורים הכי גדולים בסגל: אופנסיב ליין (תאקל וגארד), רסיבר, קורנר, אדג׳, סייפטי


השאלה הבוערת: תאקל או גארד - ואת מי בדיוק?


אחרי הטרייד ששלח את מורגן מוזס לג׳טס, והעזיבה של זייטלר לליונס - מבחינתי די ברור שהרייבנס צריכים ללכת אופנסיב ליין בסיבוב ראשון (כמובן שאני לא מחליט, אבל זוהי דעתי). עמדת התאקל בדראפט היא כנראה האיכותית ביותר בדראפט, אחרי עמדת הרסיבר, והיא הכי Top-Heavy (כלומר, יש פער מהותי בין 8-10 השחקנים הטובים ביותר, לבין כל האחרים. בעמדת הרסיבר - הפערים קטנים יותר). בין השמות שעשויים, בסבירות לא רעה, להגיע לרייבנס בבחירה ה-30 (בהנחה שלא יהיה טרייד למעלה או למטה): גרהאם ברטון (שיחק בקולג׳ כל עמדה על הליין מלבד סנטר), טיילר גאייטון, וג׳ורדן מורגן. כל אחד מהם יכול להיות פותח בשבוע 1 - והרייבנס יצטרכו להחליט על מי הם מהמרים כאן, ועל מי הם סומכים מספיק כדי להחזיק את הקו מתוך העומק שקיים אצלם היום בסגל.



קליבלנד בראונס


החורים הכי גדולים בסגל: ליינבקר, אופנסיב תאקל, DL


השאלה הבוערת: האם לעשות טרייד-בק מבחירה 54?


בטח תשימו לב שלבראונס אין השנה בחירות סיבוב 1+4 (הושקעה בטרייד הכושל, עד כה, של דשון ווטסון) וגם בחירת סיבוב 5 נשלחה לברונקוס תמורת ג׳רי ג׳ודי. החוזה של דשון ווטסון כבד בצורה חסרת תקדים (קצת פחות מ-64 מיליון דולר בכל אחד משלוש השנים הקרובות!), וכנראה שהבראונס יצטרכו למצוא לעצמם כמה שיותר חוזים זולים לאותן שנים בפוזיציות אחרות בסגל. אם נשים כרגע בצד תרחיש שבו לבראונס נופל שחקן שהם ממש אוהבים בבחירה 54, אני חושב שיש כאן סיכוי טוב מאוד לטרייד-בק.



פיטסבורג סטילרס


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, OL, קורנר


השאלה הבוערת: תאקל/IOL או רסיבר בסיבוב הראשון?


הסטילרס יצרו לעצמם חור משמעותי בסגל עם הטרייד ששלח את דיונטה ג׳ונסון לקרוליינה - אבל אני מאמין שהם עשו זאת מתוך מחשבה והבנה שהם יהיו חלק מדראפט היסטורי בעמדת הרסיבר. האם זה אומר שזהו הצורך הבוער ביותר בעיניהם? האם זה מחייב שהם ילכו דווקא על רסיבר עם הבחירה ה-20 בדראפט? ממש לא. אבל השאלה היא, האם הם יהמרו על העומק בעמדת הרסיבר, ויוותרו עליה בכל מקרה בסיבוב 1, או שילכו על טקטיקת BPA (השחקן הטוב ביותר שזמין) מתות העמדות שציינתי למעלה?



סינסינטי בנגלס


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, אופנסיב ליין, דיפנסיב תאקל, רסיבר, טייט אנד


השאלה הבוערת: האם לשמור או להעביר בטרייד את טי היגינס?


אני חושב שזו שאלה שאפשר להחיל גם על הניינרס וברנדון איוק בפוזיציה הזאת, אבל כשאגיע ל-NFC West כבר אחשוב על שאלה בוערת אחרת עבורם. הסיטואציה כרגע, בהקשר של היגינס ואיוק, מזכירה מאוד את המלכוד שהטיטאנס נקלעו אליו עם איי.ג׳יי בראון באוף-סיזן 2022 - קבוצה עם רסיבר ברמה מאוד גבוהה, שפשוט לא מעוניינת/מסוגלת לשלם לו כרגע, והשחקן לא מוכן להשלים עם המצב (גם במחיר של הולד-אאוט ממושך). אגב, הניינרס היו במצב דומה גם עם דיבו סמואל, והצליחו בסופו של דבר למצוא פתרון חוזי. אז האם המלכודים החדשים האלה יגמרו כמו במקרה דיבו? או כמו במקרה של בראון (טרייד ביום הדראפט עם האיגלס, תמורת הבחירה ה-18)? אוהדי בנגלס שדיברתי איתם משוכנעים שהבנגלס לא יתקפלו וישמרו על היגינס, אני חושב שזה בהחלט עשוי לקרות (אבל שזו תהיה טעות מצידם).


אם, לצורך העניין, הבנגלס יוכלו לקבל מג׳קסונוויל את הבחירה ה-17 תמורת היגינס, לבחור איתה DT1 או CB1 או OT חדש, לעשות טרייד-בק מ-18 תמורת שתי בחירות סיבוב 2 שיסגרו 2 חורים נוספים בהגנה, ועדיין תישאר להם עוד בחירות טופ 100 כדי למצוא רסיברים מחליפים וזולים להיגינס/בויד - זה יהיה עדיף מבחינת ניהול קאפ. לשלם לשני רסיברים 55-60 מיליון דולר בשנה, כשיש לך קיובי שמרוויח לבדו סכום דומה - זו פריווילגיה שהם לא יכולים להרשות לעצמם.



AFC South


יוסטון טקסנס


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, דיפנסיב תאקל, OL


השאלה הבוערת: האם לחזור לסיבוב הראשון עם טרייד-אפ?


לטקסנס אין בחירת סיבוב 1, בעקבות הטרייד עם הויקינגס על הבחירה ה-23, אבל יש להם לא פחות מ-5 בחירות בין 42 ל-86. לפחות בכל הקשור לאופנסיב ליין, בעיקר העמדות התאקל (שם הטקסנס איבדו לא מעט עומק בפרי אייג׳נסי) - צפוי להיות פער די גדול בין הכישרונות שירדו מהלוח בסיבוב 1, לכל היתר. וגם בעמדת הקורנר (אני מניח שהמצב הנוכחי, שבו ג׳ף אוקודה הוא CB2 מהצד השני של דרק סטינגלי) - שלושת השמות המובילים (מיטשל, ארנולד, וויגינס) לא צפויים להישאר על הלוח מעבר ליום הראשון.



ג׳קסונוויל ג׳אגוארס


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, סייפטי, רסיבר


השאלה הבוערת: להמר על ההגנה או על טרבור לורנס?


עם הבחירה ה-17, לפי התחזיות, לג׳אגס יכולה להיות הזדמנות ריאלית לקחת חיזוק משמעותי לסקנדרי הדליל שלה (נייט וויגינס/קופר דג׳ין או אפילו ארנולד/מיטשל), או כל רסיבר שאינו הטופ 3 (האריסון, נייברס ואודונזה). האם אני קונה את זה שאחרי האבידה של קלווין רידלי, ולאור היכולת של לורנס בעונה שעברה, הפרונט אופיס של ג׳קסונוויל רגוע עם חדר רסיברים שכולל את כריסטיאן קירק, גייב דיוויס וזיי ג׳ונס? ממש לא. מצד שני, מצב הסקנדרי אפילו יותר בעייתי, על הנייר. אם הייתי הג׳אגס - הייתי הולך סקנדרי כאן, ובונה על העומק בעמדת הרסיבר בהמשך, אבל אני ממש לא משוכנע שזה מה שיקרה בפועל. לא בטוח שזהו התזמון שבו הם ירצו לקחת הימור גדול יותר על הכישרון שיתפוס מלורנס כדורים, בעונה שמיד אחריה הוא צפוי לקבל חוזה גדול.



אינדיאנפוליס קולטס


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, רסיבר, סייפטי, אדג׳, טייט אנד


השאלה הבוערת: האם מייקל פיטמן וג׳וש דאונס מספיקים בשלב זה כמטרות לריצ׳ארדסון?


לקולטס יש התלבטות דומה לזו של הג׳אגס, בפוזיציה מאוד דומה (בחירה 15 לעומת 17 של ג׳קסונוויל) - הם חתמו עם מייקל פיטמן חוזה גדול ומכובד מאוד (יותר מ-23 מיליון דולר לעונה), אבל הוא משחק בעיקר מהסלוט, ואף אחד מהרסיברים האחרים בסגל לא הצליח להראות מספיק עקביות. גם אנתוני ריצ׳ארדסון בעונה קריטית מבחינתו, גם אם החוזה הבא עוד רחוק. אני מעריך שאלא אם הקולטס ממש יאהבו את אחת האופציות ברסיבר שתיפול אליהם ב-15 (בריאן תומאס? איי.די מיטשל?) הם ילכו כאן על דיפנסיב בק. לא הייתי מוריד מהפרק גם אפשרות שילכו כאן על פאס ראשר מהאדג׳, או אפילו את ברוק באוורס.



טנסי טייטאנס


החורים הכי גדולים בסגל: אופנסיב תאקל, דיפנסיב תאקל, אדג׳


השאלה הבוערת: האם הצ׳ארג׳רס ירצו ללכת על ג׳ו אלט?


לטנסי יש בעיה גדולה בעמדת האופנסיב תאקל - הם הרימו ידיים על הניסוי הכושל של אנדרה דילארד בצד שמאל, ועכשיו ״הצד העיוור״ של הקיובי הצעיר, וויל לוויס, חשוף מתמיד (למרות שעוד לפני כן - קו ההתקפה של טנסי דורג במקום השני מהסוף בחסימה למהלכי מסירה). אם לא יהיה לו מספיק זמן לזרוק, לא משנה בכלל כמה הופקינס ו/או קלווין רידלי יצליחו להתפנות. וה עוד לפני שדיברנו על הניסיון להמציא מחדש את התקפת הריצה בעידן פוסט-הנרי.


בעיניי, בחירה של טנסי בג׳ו אלט היא אחד ה- No Braniers הגדולים של הסיבוב הראשון - שכן מדובר בכישרון-על בעמדה סופר קריטית במשחק. השאלה היחידה היא - האם הצ׳ארג׳רס, או קבוצה אחרת, שבוחרת לפני הטיטאנס, ירצו לאמץ את הכישרון הזה בשביל עצמם? אם כן - יכול להיות שטנסי יצטרכו לשלם ביוקר בשביל טרייד-אפ כדי להשיג את אלט.



AFC West


קנזס סיטי צ׳יפס


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, אופנסיב תאקל, סייפטי, אדג׳


השאלה הבוערת: האם ראשי רייס ישחק בעונה הבאה? וכמה?


בפוסט הקודם של ״שאלות בוערות״ שאלתי האם לג׳אריוס סניד יישאר ב-KC - והיום אנחנו כבר יודעים שלא. - מה שפותח לצ׳יפס פער די משמעותי בסגל, שהם יצטרכו לפתור. אבל אם אנחנו מחפשים כאן שאלה אפילו יותר בוערת וטרנדית, אז אני מפנה את הזרקור לעבריין התנועה הטרי, ראשי רייס: נראה שמדי שבוע אנחנו מקבלים עוד פרטים מטרידים על מירוץ המכוניות שבו השתתף בדאלאס לפני כשבועיים - הסמים שנמצאו ברכב, המהירויות שהגיע אליהן, והנזק שנגרם... וככל שנחשפים עוד פרטים, כך עולים הסיכויים להשלכות פליליות (ובמקביל - ענישה משמעתית מהליגה).


וכך, פתאום, מעמדה שהלכה והתחזקה - עם ההחתמה של הוליווד בראון - פתאום עמדת הרסיבר של הצ׳יפס נראית אפילו חלשה יותר ממה שהייתה בעונה שעברה. עד כמה זה ישפיע על הבחירות שלהם בדראפט? אני משוכנע שזה ישפיע, השאלה היא רק עד כמה ומתי?



לאס וגאס ריידרס


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, קורנר, אופנסיב ליין


השאלה הבוערת: איזה קיובי לטרגט ומתי?


עם כל הכבוד לשאלות סביב הצד הימני של קו ההתקפה, והעמדות שאפשר (וכדאי) לחזק בסקנדרי - קיובי העתיד של הריידרס הוא השאלה שה-GM החדש, טום טלסקו, יהיה חייב לענות עליה נכונה בשביל לקחת את הפרנצ׳ייז לשלב הבא (עם כל הכבוד לאיידן אוקונול וגרדנר מינשו).


האם זה יהיה מייקל פניקס? בו ניקס? או אולי שם מפתיע יותר כמו ספנסר ראטלר? אני לא אופתע מאף צעד פוטנציאל של הריידרס כאן, כולל בחירה באחד מהשמות האלה בסיבוב הראשון (לאו דווקא עם בחירה 13 המקורית).



דנבר ברונקוס


החורים הכי גדולים בסגל: איפה לא?


השאלה הבוערת: למעלה? למטה? או להישאר במקום?


אני מכוון כאן, כמובן, למיקום בו ייבחר הקיובי הבא של שון פייטון. לברונקוס יש את הבחירה ה-12 בדראפט, והיא יכולה לבחור איתה באחד השמות שציינתי למעלה, בהקשר של הריידרס. הם גם יכולים לנסות לעשות טרייד אפ על מישהו כמו ג׳יי.ג׳יי מקארתי, אבל צפוי שתהיה להם תחרות על המהלך הזה עם קבוצות כמו הויקינגס, ואולי גם הג׳איינטס, וזה יעלה להם ביוקר (מחיר שכנראה אין להם מאיפה לשלם, אחרי הטרייד הכושל על ראסל ווילסון).


אני חושב שהתרחיש האידיאלי מבחינתם, כפי ששירטטתי במוק שלי, יהיה טרייד דאון לסוף הסיבוב הראשון, שיאפשר להם לבחור את הקיובי שהם רוצים (בסבירות גבוהה) ובמקביל לאסוף עוד בחירות גבוהות. חשוב כמובן לדעת שטרייד דאון כזה חושף אותם לתנועה למעלה ומחטף של הקיובי שיטרגטו מצד מתחרות, בדיוק כמו הריידרס.



מה הברונקוס צריכים לעשות?

  • טרייד אפ ולבחור במקארתי או מיי/דניאלס

  • להישאר במקום ולבחור בניקס/פניקס

  • לעשות טרייד דאון ולקוות לתפוס את ניקס/פניקס במורד הלוח




לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, דיפנסיב תאקל, אופנסיב תאקל, ליינבקר


השאלה הבוערת: רסיבר או תאקל בבחירה 5?


הצורך ברסיבר בוער יותר, אבל תאקל היא עמדה חשובה יותר - והעומק בעמדה פחות. יש כאן כמה שמות שההתלהבות של הצ׳ארג׳רס מהם תהיה מכריעה: נייברס, אודונזה, ג׳ו אלט ומארווין האריסון בראשם - האם הצ׳ארג׳רס נעולים על אחד מהם? האם יהיו מוכנים לעשות טרייד-אפ בשבילו? או שהם יחסית אדישים ויעדיפו טרייד-דאון כדי לאסוף עוד בחירות וללכת על ה-Tier השני של הכישרונות? הצ'ארג'רס הם חד-משמעית אחת הקבוצות שיקבלו הכי הרבה טלפונים בשביל לעשות טרייד ולרדת לאמצע הסיבוב הראשון, והם יוכלו לאסוף כך בקלות לפחות עוד בחירת סיבוב 1 נוספת (כנראה שגם יותר).



NFC East


דאלאס קאובויס

החורים הכי גדולים בסגל: DT, עומק באדג׳, סנטר/גארד, ליינבקר, ראנינג בק


השאלה הבוערת: האם ומתי לבחור קוורטרבק בדראפט הזה?


לקאובויס יש לא מעט חורים בסגל, כפי שציינתי למעלה, אחרי אוף-סיזן שדיממו בו לא מעט כישרון (בעיקר על קווי ההגנה וההתקפה), מבלי למצוא תחליפים ראויים. אבל הסיפור הגדול בדאלאס, בעיניי, הוא הסירוב המשותף של הקבוצה ושל דאק פרסקוט להאריך או לעשות restructre לחוזה שלו, שלמעשה עומד להסתיים בתום עונת 2024 (תוכלו לראות כאן למטה מצילום המסך מתוך OTC ש2025-2028 הן שנות Void):




אני רואה מצב שהקאובויס לוקחים קיובי מתישהו ביום 2, או בתחילת יום 3 של הדראפט. אם וכאשר הדבר הזה יקרה, צריך לראות מה תהיה ההשפעה על פרסקוט, ובכלל על הדינמיקה הקבוצתית, שגם ככה צפויה להיות טעונה לאור האוף-סיזן ה״פושר״ עד כאן.



פילדלפיה איגלס


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, אדג׳, סייפטי, גארד, ליינבקר


השאלה הבוערת: האם האווי רוזמן ישבור את הנטיות שלו?


האווי רוזמן הוא אחד ה-GMs המוערכים בליגה, ובצדק - הוא בנה שתי קבוצות סופרבול ב-7 השנים האחרונות. אבל בחוגי האוהדים של האיגלס, שמאוד אוהבים ומתחברים לגישה שלו בניהול טריידים והחתמות בפרי אייג׳נסי, יש המון ביקורת על שיטת העבודה שלו בדראפט - ובעיקר על הנטייה להעמיס שחקנים בקווים, על חשבון עמדות מסוימות שהאיגלס סובלים בהן מחולשה בשנים האחרונות (בעיקר ליינבקר וסייפטי, אבל גם קורנר, במידה מסוימת).


בדראפט השנה, על פני הדברים, החולשה המובהקת ביותר (אם מסתכלים על ההרכב הפותח) היא בעמדות ב- Back-7 (ליינבקרים+סקנדרי) כאשר הבעיות בקווים קיימות, אך בעיקר בהקשר לעומק. אז האם רוזמן יעדיף שוב להאביס את הקווים, או שינסה למצוא פותחים איכותיים לעמדות שהוא פחות מעריך?



ניו יורק ג׳איינטס


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, סייפטי, קורנר, ראנינג בק, אדג'


השאלה הבוערת: טרייד אפ לקיובי, להישאר במקום לרסיבר בכיר, או ללכת אחורה ולפזר יותר בחירות?


הג'איינטס עשו לא מעט מהלכים טובים כדי לטפל בקו ההתקפה (ג'ון ראניין וג'רמיין אולומניור בצד ימין), ולשדרג את קו ההגנה (הטרייד על בריאן ברנס), והחורים הגדולים ביותר בסגל הצטמצמו לאיזורי ה-Skill positions והסקנדרי (שם הם איבדו את קסבייר מקיני לפאקרס). כל זאת, כמובן, בהנחה שהם עדיין מחויבים לדניאל ג'ונס.


בבחירה השישית, ישנה סבירות גבוהה שיוכלו לבחור באחד מבין שני הרסיברים הבכירים בדראפט (האריסון ונייברס, או אודונזה - תלוי את מי שואלים) ולספק לדניאל ג'ונס, סוף סוף, מטרה ראויה בעמדה. מצד שני, יש סיכוי לא רע בכלל שהם יקבלו טלפון או שניים מקבוצות שיחפשו טרייד-אפ לקיובי (ויקינגס? ברונקוס?) והחבילה שתוצע להם תהיה מספיק מפתה כדי לקחת את הסיכון לאבד את שניהם, ובמקום זאת - לחזק כמה עמדות אחרות.



וושינגטון קומנדרס


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, סייפטי, קורנר, קו התקפה, אדג'


השאלה הבוערת: מי יפתח בעמדת הקיובי בעונה הבאה (בתקווה שזה לא מרקוס מריוטה)?


הקומנדרס עשו שפע של מהלכים באוף-סיזן הזה, ועדיין - אין להם קוורטרבק, והכישרון שלהם ב-FS, קורנר, אדג' וקו התקפה (בעיקר צד שמאל של הליין) הוא מפוקפק, במקרה הטוב. למזלם יש להם שפע של בחירות דראפט (9 בסך הכול, ו-6 בטופ 100) כדי לטפל בהם. אבל אין ספק שאם הם יפספסו בבחירה הראשונה (ה-2 בסך הכול), אז כל ה-8 אחריה יהיו הרבה פחות רלוונטיות.



NFC North


דטרויט ליונס


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, סייפטי, אדג', גארד, קורנר


השאלה הבוערת: האם לתקן את הגנת המסירה דרך הפאס ראש או דרך הסקנדרי?


הליונס איבדו כמה פותחים חשובים שהם יצטרכו להחליף (הגארד ג'ונה ג'קסון עבר לראמס, גרדנר-ג'ונסון חזר לאיגלס), אבל כפי שניתן היה לראות בחודש וחצי האחרון של העונה - וגם בהפסד לניינרס בגמר ה-NFC - הבעיה הכי גדולה של הליונס בעונה שעברה הייתה בהגנת המסירה, שהייתה בין החלשות בליגה. ישנן שתי דרכים לשבש התקפת מסירה - הראשונה, שהפאס ראש יגיע לקיובי היריב, השנייה היא שהכיסוי ימנע את השלמת המסירה. כמובן ששתי הדרכים האלו מתכתבות זו עם זו באופן מתמשך. אז האם הליונס ינסו לתקן את הבעיה הכי גדולה שלהם מהאדג', שם מלבד איידן האצ'ינסון אין להם פאס ראשר פרודוקטיבי? או מעמדת הקורנר? לאור העובדה שהם כבר הוסיפו את קרלטון דיוויס ואמיק רוברטסון בפגרה, אני מניח שהם יכוונו לאדג', אבל לא אהיה בשוק אם הם יחליטו גם ללכת על רסיבר בסיבוב 1.




על איזה תפקיד עדיף לליונס ללכת בסיבוב ה-1?

  • EDGE

  • CB

  • שכחו מהגנה - תביאו לג'ארד גוף עוד רסיבר!



גרין ביי פאקרס


החורים הכי גדולים בסגל: IOL, ליינבקר, תאקל, סייפטי


השאלה הבוערת: האם לחכות לבחירה ה-25 או לעשות טרייד -אפ על שחקן קו התקפה בסיבוב 1?


יש סיכוי שהפאקרס ילכו על חיזוק לסקנדרי בסיבוב הראשון (קופר דג'ין או אחד מהקורנרים האחרים), אבל מבחינת Positional value, הגיוני יותר שילכו על תאקל או גארד ביום הראשון של הדראפט, וחשוב לציין שיש להם מספיק capital כדי להתקדם קצת במעלה הלוח בשביל האיש שלהם (5 בחירות בשלושת הסיבובים הראשונים). אם הם רוצים אפסייד, אז יכול להיות שאמאריוס מימס הוא המועמד המתאים. וורסטיליות (תאקל/גארד) הם יקבלו מגרהאם ברטון.



מינסוטה ויקינגס


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, IOL, קורנר, IDL


השאלה הבוערת: את מי ג'סטין ג'פרסון ישמח לראות מוסר לו כדורים?


או במילים אחרות - מי יהיה QB1 של הויקינגס ב-2024 (בתקווה גדולה שסאם דארנולד הוא לא התשובה). כמו במקרה שלח הקומנדרס, הברס והפאטס - לכל המהלכים, הטובים יותר והטובים פחות, שנעשו עד כה באוף-סיזן (ובמקרה של הויקינגס, בעיניי, נעשו הרבה מאוד טובים) - כל זה לא ישנה ללא קיובי ראוי. ההדלפות והדיווחים (שאמינותם מפוקפקת כתמיד), בשילוב הטרייד עם הטקסנס על הבחירה ה-23, מרמזים על טרייד-אפ שהויקינגס מבשלים לטופ 5 בשביל קיובי העתיד, כאשר השם החם הוא ג'יי.ג'יי מקארתי.



שיקגו ברס


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, אדג', דיפנסיב תאקל, קורנר


השאלה הבוערת: מה יותר חזק - הכישרון של קיילב וויליאמס, או של הברס לחרב קריירות של קוורטרבקים?


כולנו כבר די מבינים שקיילב וויליאמס יהיה הקוורטרבק הבא של הברס. אין אנליסט אחד רציני שטוען אחרת אחרי הטרייד ששלח את פילדס לסטילרס. אפשר גם להבחין ולציין שבשיקגו עשו עבודה טובה בלהכין את השטח עבורו - מהחיזוקים לקו ההתקפה (שהחלו כבר בעונה שעברה), דרך הטרייד על קינן אלן, ומתאם ההתקפה החדש שנחת (חסיד של מקווי). ובכל זאת, מדובר כאן בפרנצ'ייז עם רקורד של עשרות שנים ללא קיובי שהיה פרודוקטיבי באופן עקבי. אז נכון שלא אותם אנשים קיבלו את ההחלטות לאורך כל אותה תקופה, ושתרבות ארגונית יכולה להשתנות בטווח זמנים קצר יחסית, ובכל זאת - בספורט האמריקאי ישנן אמיתות שמתגלות בעקביות כחזקות יותר מכל שחקן או כישרון כזה או אחר - וחוסר המזל של הברס בעמדה הכי חשובה בהחלט מרגיש ככה (כרגע!). מן הסתם, הברס לא צריכים לגרום לזה למנוע מהם לבחור את השחקן שנותן להם את הסיכוי הכי טוב לנצח.



NFC South


טמפה ביי באקנירס


החורים הכי גדולים בסגל: אדג', אופנסיב ליין, קורנר


השאלה הבוערת: איזה קו לחזק קודם?


הבאקס חוו אבידות לא פשוטות בשני הקווים שלהם בפגרה - בצד ההגנתי, שאק בארט עזב למיאמי. בצד ההתקפי - הקבוצה לא ממש מצליחה להתאושש מהפרישה של ריאן ג'נסן, וגם הגארד הפותח אארון סטייני עזב. באופן כללי, החלק הפנימי של קו ההתקפה היה חלש למדי בעונה שעברה (אחד הגרועים בליגה בחסימה לריצה). בהנחה שהם לא מתכננים לעשות טרייד-אפ, כמה שמות שיכולים להיות רלוונטיים לקווים עם הבחירה ה-26 הם: גרהאם ברטון, ג'קסון פאוורס-ג'ונסון וזאק פרייז'ר (בהתקפה) ובצד ההגנתי -זה בעיקר צ'ופ רובינסון. בקורנר צפוי להישאר על הלוח מגוון יותר רחב של אופציות, ואני מניח שהבחירה תוכרע בהתאם להתפתחות של הלוח.



אטלנטה פאלקונס


החורים הכי גדולים בסגל: אדג', קורנר, רסיבר


השאלה הבוערת: האם אטלנטה במיקס לאחד מששת הקיוביז הבכירים בדראפט?


הפלקונס לא שופעים בבחירות בדראפט הזה (בחירה אחת בכל סיבוב) ולא סביר במיוחד לראות אותם זזים למעלה, אלא אם יחליטו על טרייד דאון בסיבוב הראשון שיתחיל איסוף בחירות גבוהות. אני חושב שהחורים שמצוינים למעלה הם די משמעותיים, ולכן הופתעתי מעט כאשר במוק האוהדים, ה-GM של הפלקונס הלך על בו ניקס בבחירה ה-43.


יש היגיון במהלך כזה, הרי קאזינס לא הולך להישאר באטלנטה לנצח (אם בכלל יותר משנתיים-שלוש), אבל האם ניקס ב-43 זוהי התשובה? נגלה מתישהו בסופ"ש האחרון של אפריל.


בכל מקרה, לגבי הבחירה הראשונה של הפלקונס (וה-8 בסך הכול) אני מרגיש שיש שם עוד Lock רציני מאוד, ושימו לב לנתון הזה: המאמן החדש של הפלקונס, ראחים מוריס, הוביל את הליגה בעונה שעברה (כמתאם ההגנה של הראמס) בכמות הסנאפים שבהם לפחות אדג' אחד הוסט אחרי הסנאפ לעמדת כיסוי נגד המסירה (355 סנאפים בסך הכול). מבין הפרוספקטים המובילים בעמדת האדג' השנה, זוהי כמות הסנאפים שהפרוספקטים השונים בילו בכיסוי נגד המסירה בקולג':


דאלאס טרנר - 238

לאיאטו לאטו - 55

ג'ארד וורס - 27

צ'ופ רובינסון - 15


והמבין יבין...



ניו אורלינס סיינטס


החורים הכי גדולים בסגל: קו התקפה (בעיקר תאקל), קו הגנה (בעיקר באמצע), רסיבר, קורנר


השאלה הבוערת: להשתמש בבחירות הדראפט הגבוהות או לעשות טרייד בק?


הסיינטס בבעיית קאפ, זה כבר ידוע היטב. ומהו שילוב קטלני במיוחד עם מיעוט קאפ וחוזים בעייתיים? מיעוט בחירות דראפט גבוהות - וזהו די המצב מבחינת הסיינטס ב-2024 (רק 2 בחירות בטופ 100 כרגע).


מצד שני, יש כל כך הרבה חורים בעמדות קריטיות בסגל - בעיקר עכשיו, כלפי הדיווחים, התאקל המצטיין ריאן ראמשיק צפוי לא לשחק העונה (ואולי לגמור את הקריירה) בעקבות סיבוכים לאחר הניתוח שעבר בברך. האם הסיינטס יצליחו לוותר על הפיתוי לקחת בבחירה ה-14 תאקל מוביל כמו פאשאנו, פוואגה או ליית'ם?



קרוליינה פנתרס


החורים הכי גדולים בסגל: אדג', רסיבר, טייט אנד


השאלה הבוערת: האם לעשות מהלך עם טרייד-אפ לסיבוב 1?


לפנתרס יש הרבה על הצלחת, בכל הקשור להצלה של הפרנצ'ייז מעוד כמה שנים אבודות, אבל המנה העיקרית היא "לתקן" את ברייס יאנג. למרות שהפנתרס פתחו לעצמם בור רציני בסגל, כשהעבירו את בריאן ברנס לג'איינטס, הם קיבלו בתמורה את הבחירה ה-39, ובשילוב עם בחירות נוספות (אולי ה-33?) הם יוכלו לעשות מהלך ולזנק לאמצע הסיבוב הראשון - ולבחור שם WR1 בשביל יאנג. כמובן שלזינוק לסיבוב 1 יש את הבונוס של אופציה שנה חמישית שמתווספת לחוזה, בונוס שהם לא יקבלו אם ימתינו לבחור רסיבר בתחילת הסיבוב השני. אני לא חושב שזה סביר שהם יעשו מהלך כזה בשביל אדג', לצורך העניין, אבל שום דבר כבר לא יפתיע אותי בכל הקשור לפנתרס.



NFC West


סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס


החורים הכי גדולים בסגל: קו התקפה (כל העמדות, כולל תאקל), דיפנסיב תאקל, אדג', רסיבר, קורנר


השאלה הבוערת: מאיזו עמדה בקו ההתקפה להתחיל את הבנייה מחדש?


שיפור של הסקנדרי או עמדת הרסיבר (בטח בהנחה שאיוק נשאר), או אפילו של האדג' (אחרי החתימה של לאונרד פלויד) מרגישים כמו luxury picks לנוכח מצב קו ההתקפה בעונה שעברה. כל העמדות לאורך הקו זקוקות לחיזוק, ואי אפשר לשכוח שגם טרנט וויליאמס יכול לפרוש - כמעט בכל רגע (כבר בן 35). עם הבחירה ה-30 הניינרס יוכלו ללכת על תאקל (ג'ורדן מורגן, טיילר גאייטון...) או פנימה (גרהאם ברטון, זרק פרייז'ר). אני אהיה מאוד מופתע אם הם ילכו בכיוון אחר מקו ההתקפה שם.



לוס אנג׳לס ראמס


החורים הכי גדולים בסגל: אדג', קורנר, דיפנסיב תאקל, אופנסיב תאקל, ליינבקר


השאלה הבוערת: מאיפה יגיע הפאס ראש בעידן פוסט-דונלד?


לאבד שחקן בסדר הגודל של אארון דונלד זו מהלומה שאי אפשר באמת להתמודד איתה עם שחקן אחד, אבל הראמס יצטרכו להתחיל מאיפשהו. קובי טרנר הציג יכולת טובה מאוד בעונת הרוקי שלו, והרוויח כמה תומכים בתחרות על רוקי השנה בצד ההגנתי, אבל הוא לבדו יתקשה להתמודד בלי דונלד לידו - והראמס יהיו חייבים למצוא עוד מישהו שיגיע לקיובי.


אז האם הראמס ינסו לצוות לו פאס-ראשר מכונן נוסף, מסוגו של ביירון מרפי מטקסס? או שינסו להביא יותר מהירות מהאדג'? (לאיאטו לאטו? צ'ופ רובינסון?)



סיאטל סיהוקס


החורים הכי גדולים בסגל: IOL, אדג', ליינבקר, סייפטי


השאלה הבוערת: קו התקפה או פאס ראשר עם הבחירה ה-16?


לסיהוקס יש רק 2 בחירות בטופ 100 (16 ו-81) אז יהיה להם קשה לעשות טרייד-אפ בסיבוב הראשון, ויכול מאוד להיות שזה יעלה להם בהזדמנות לקחת את אחד משני האדג' ראשרים המוערכים ביותר במחזור (דאלאס טרנר וג'ארד וורס). אבל - לאיאטו לאטו מ-UCLA צפוי להישאר על הלוח, וגם כמה וכמה שחקני קו התקפה מוכשרים. היה לי דיון לגבי עמדת האופנסיב תאקל עם כמה אוהדי סיהוקס, ואני חושב שקרוס+לוקאס הם פתרון שהם יצטרכו להסתמך עליו כרגע (למרות הפציעות בעונה שעברה). לכן האופציה השנייה לחיזוק בבחירה 16 היא החלק הפנימי של קו ההתקפה, וגם כאן - אין מבחר רחב יותר מדי של שחקנים שריאלי לקחת בבחירה ה-16 (בהנחה שסיאטל משחקים כאן בשביל הצורך, ולא הולכים BPA).



אריזונה קרדינלס


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, קורנר, אדג', דיפנסיב תאקל


השאלה הבוערת: מה המחיר שלהם בשביל הבחירה הרביעית בדראפט, וכמה נמוך הם מוכנים לרדת בלוח?


הקרדינלס, ככל הנראה, יהיו הקבוצה שתקבל הכי הרבה שיחות טלפון לגבי טרייד-אפ מקבוצות שרוצות לקחת קיובי ולא בוחרות בטופ-3. המחיר, לפי הפרסומים, יהיה לפחות שתי בחירות סיבוב 1 (כנראה שיותר מכך). מצד שני, קיילר מורי מנסה להרוויח סוף סוף תמיכה כ-QB1 של הקבוצה בשנים הבאות, וזה לא משהו שפשוט לעשות בלי רסיבר ראוי בסגל, כמו שהיה בעונה שעברה. במידה ויקבלו הצעה מקבוצה מחוץ לטופ 10 (ויקינגס ב-11, ריידרס ב-13, ברונקוס ב-12), טרייד שכזה פירושו סיכון מאוד גדול להפסיד את אחד מהטופ-3 רסיברים במחזור: האריסון, נייברס ואודונזה.


האם התמורה שווה את הסיכון? אני חושב שזה מאוד תלוי באמונה של הקרדינלס בקיילר, וביכולת שלו לנצח כבר ב-2024 - אם הם לא מאמינים, ומעריכים שיחפשו להתקדם ממנו ב-2025, יהיה להם הרבה יותר קל לעכל ויתור כזה בטווח המיידי.



מה הייתם עושים בתור הקרדינלס עם הבחירה מס' 4?

  • לא זזים ובוחרים בהאריסון/נייברס/אודונזה

  • עושים טרייד-בק, אבל דורשים לפחות 3 בחירות סיבוב 1

  • עושים טרייד-בק, גם בתמורה ל-2 בחירות סיבוב 1 + בחירת סיבוב 2



 

אם הגעתם עד כאן והתרשמתם, אני ממש אשמח אם תוכלו להירשם לבלוג שלי. אני עובד עליו די קשה במהלך השבוע (וגם נהנה!) וההרשמות שלכם מראות לי שאתם נהנים מהתכנים, ולא סתם עוברים כאן.


זו הרשמה חינמית לגמרי, שתכלול גם ניוזלטר שבועי שיגיע אליכם במייל בכל יום שני.


מי שנרשם ייקבל עוד המון תכנים בלעדיים סביב הדראפט הקרוב, מחנות האימונים, ושלל ירקות אוף-סיזן מרחבי הליגה.


למי שרק מתחיל לעקוב ואולי קצת הולך לאיבוד - ההרשמה תעניק גם גישה למגוון מדריכים על יסודות המשחק וה-NFL (כולל גישה לוובינר שלי - פוטבול 101).



 

250 views0 comments
bottom of page