top of page

מסיבת גיוס: ציונים ל-32 מחזורי דראפט 2024

Updated: 3 days ago


פוסט מתעדכן ומתגלגל: סיכום דראפט 2024 של ה-NFL


נפתח בכמה גילויים נאותים: אני לא מאוד מתחבר לקונספט של חלוקת ציונים למחזורי דראפט - תוך כדי ו/או מיד אחרי הבחירה. מהסיבה הפשוטה שאני חושב שאין הרבה ערך בלעשות זאת, לפני שהשחקנים בכלל קורעים זוג אחד של נעליים על מגרש NFL? אבל... אני אעשה כאן משהו שרוב מחברי הטורים שמדביקים ציונים כאלה לא עושים - אני מבטיח לחזור לפוסט הזה בעוד שנה, ולראות אם הוא שווה את הנייר הוירטואלי שהוא כתוב עליו. כנראה שהוא לא יהיה, אבל זהו, לכל הפחות, תרגיל נחמד ומבדר.


צריך לומר את האמת - יש עניין מסוים, גם אם חלקי מאוד, בניסיון לדרג את המהלכים של הקבוצות בשלב זה, מנקודת המבט של הניסיון להבין את התהליך של כל קבוצה - הניסיון שלה לנהל את הסגל ולמלא את הפערים, שעוד נותרו פתוחים לאחר מהלכי הפרי אייג'נסי בשבועות האחרונים. אני אוהב לראות קבוצה שההחתמות שעשתה (ולא עשתה) בפרי אייג'נסי מתחברים לבחירות בדראפט, ושמנהלת את הלוח שלה בצורה נכונה (במסגרת ההיגיון הסביר והאובייקטיבי). כמובן שלכל קבוצה יש Big Board משלה, ואני משתדל לקחת גם את זה מחשבון בהערכות שלי.


גילוי נאות 2: אני מציין כאן את מה שציינתי בתחילת סדרת ההכנה לדראפט - אני לא מומחה לפוטבול מכללות, ולא צופה בהרבה משחקים. את מה שאני יודע צברתי מצפייה בדו"חות סקאוטינג של אחרים, וקצת היילייטים של רוב השחקנים ברשימה. גם אם הייתי המומחה הגדול מכולם, אני שב ומזכיר, למי שלא יודע - אין אנליסט עם 100% הצלחה. קשה למצוא גם כאלה עם 80% הצלחה. כולם עושים טעויות בהערכת פרוספקטים כשהם יוצאים מהקולג', ואף אחד לא פיצח לחלוטין את נוסחת ההערכה המושלמת.


אז על בסיס מה חילקתי כאן ציונים? פרמטרים די סטנדרטיים לכל ניסיון להעריך ולדרג מחזורי דראפט בשלב כזה - התאמה לחורים בסגל, בחירה בשחקנים שמוערכים בפרופורציה טובה לבחירה שבה נבחרו, וכמובן - התנהלות כללית בדראפט (טריידים איכותיים שמביאים בדרך capital נוסף).


אנסה גם להתיייחס כאן לאופן שבו הקבוצה ענתה, אם בכלל, על השאלות שהצפתי בפוסט השאלות הבוערות האחרון שלי, במסגרת ההכנה לדראפט.


ספוילר קטן: בניגוד לציונים שחילקתי במהלך הפרי-אייג'נסי, מרבית הציונים כאן יחסית גבוהים.



ולמקרה שפספסתם ותרצו ללמוד קצת יותר על בחירות הסיבוב הראשון של כל קבוצה - מציע לכם להשלים את הפוסט הקודם שלי, שניתח את בחירות היום הראשון של הדראפט מנקודת מבט קצת יותר אנליטית.


בתום הדראפט, אוסיף בסוף הפוסט דירוג של חמשת הדראפטים הטובים ביותר של 2024, בעיניי. בנוסף - אציג סיכום של המוק שלי מול מוק האוהדים שערכו - ונראה מי הצליח לדייק יותר בבחירות שלו: אני או הקהילה?



 

יוצאים לדרך, וכמו תמיד - לפניכם תפריט ניווט שיאפשר לכם לנווט בין הבתים והקבוצות השונות:



AFC East


באפלו בילס (ציון: +B)


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, סנטר, אדג׳, סייפטי


2.33 קיאון קולמן, רסיבר, פלורידה סטייט

2.60 קול בישופ, סייפטי, יוטה

3.95 דווין קרטר, דיפנסיב תאקל, דיוק

4.128 ריי דיוויס, ראנינג בק, קנטאקי

5.141 סדריק ואן-פראן גריינג'ר, IOL, ג'ורג'יה

5.160 אדאפוואן אולופושיו, ליינבקר, וושינגטון

5.168 ג'בון סלומון, אדג', טרוי

6.204 טיילן גרייבל, אופנסיב תאקל, UCF

7.221 טראוויס קלייטון, אנגליה


הבחירה שהכי אהבתי: 5.141 סדריק ואן-פראן גריינג'ר


אני יודע שיש הרבה אנשים שמבקרים את ההחלטה של הבילס לעשות טרייד-דאון עם הצ'יפס ולתת להם גישה לוורת'י, אבל אני לא שותף לביקורת. אם הוא לא התכוון לקחת את השחקן - מה מצופה מברנדון בין לעשות? לקחת אותו כדי לעשות "דווקא"? אז בין עשו פעמיים טרייד למטה בסיבוב הראשון, אסף בדרך כמה בחירות ושיפר עמדות ביום השלישי, ושמר את הבחירה הראשונה שלו בדראפט לתחילת סיבוב שני.


הוא בחר שם שחקן בעמדה שחזיתי שיבחרו בה כדי לפתוח את הדראפט - זה פשוט קרה בבחירה (ובסיבוב) הלא נכונים, וגם השחקן היה מאוד שונה. אני הימרתי על איי.די מיטשל (שעוד היה על הלוח), אבל בין הלך על קולמן - שחקן שאנליסטים איבדו בו קצת אמון אחרי קומביין פושר, אבל כנראה שבבאפלו עדיין אהבו. אני חושב שמבחינת Skill-Set (בעיקר היתרון שלו, כביכול, ב-contested catches) הוא אמור להיות משלים טוב לחדר רסיברים שכולל את חאליל שאקיר וקרטיס סמואל.


הדעות חלוקות לגבי בישופ כבחירה ה-60, אבל אני אוהב את הוורסטיליות שלו (שיחק בקולג' בשתי עמדות הסייפטי, בסלוט וקורנר wide) כהתאמה לסקנדרי שצפוי לאבד 3 מנהיגים ותיקים באוף-סיזן (הייד, פוייר וטריי ווייט). בחירה סולידית מאוד.


הבחירה בריי דיוויס יכולה לייצר שילוב מעניין בבקפילד, לצד ג'יימס קוק - בעונה האחרונה הוא רשם מעל 1,100 יארדים ו-14 טאצ'דאונים ב-13 משחקים בקנטאקי, והוא גם יודע לתפוס לא רע (32 תפיסות ב-2023).


הבחירה בסיבוב החמישי בסדריק ואן-פראן מבטיחה הרבה - הוא היה צפוי להיבחר ביום השני, אבל התדרדר במורד הלוח, די במפתיע. יכול מאוד להיות שזה ה-Value Pick הכי טוב של הבילס, בעמדה שהם זקוקים בה לחיזוק אחרי העזיבה של מיץ' מורס. אני חושב שיש לו סיכוי לא רע לפתוח, כבר בשלב מוקדם בעונה הקרובה.


בסיבוב השביעי הבילס לקחו עוד פרויקט מעולם הרוגבי (ג'ורדן מאילאטה הבא?) - השחקן האנגלי, טראוויס קלייטון, פרוספקט עם שילוב נדיר של גודל ומהירות.




מיאמי דולפינס (ציון: +B)


החורים הכי גדולים בסגל: IOL, קורנר, DL, אדג׳, טייט אנד


1.21 צ'ופ רובינסון, אדג', פן סטייט

2.55 פטריק פול, אופנסיב תאקל, יוסטון

4.120 ג'יילן רייט, ראנינג בק, טנסי

5.158 מוחמד קמארה, אדג', קולורדו סטייט

6.184 מאליק וושינגטון, רסיבר, וירג'יניה

6.198 פטריק מקמוריס, סייפטי, קליפורניה

7.241 טאג' וושינגטון, רסיבר, USC


הבחירה שהכי אהבתי: 6.184 מאליק וושינגטון, רסיבר, וירג'יניה


הדולפינס משיגים ביומיים הראשונים שני שחקנים טובים מאוד, להערכתי, אבל - אני מוריד להם כאן ציון על ה"התעלמות" מהצרכים הבוערים ביותר שלהם, לדעתי, החלק הפנימי של קו ההתקפה.


אם נסתכל על השמות שעזבו והעמדות שנותרו בסימן שאלה (רוברט האנט, קונור וויליאמס?, כריסטיאן ווילקינס, קסביין האוורד...) - אני לא מרגיש שקיבלתי כאן תשובות. אני מבין את הצורך בלהעמיק את עמדת האדג', אחרי הפציעות הקשות של פיליפס וצ'אב. אני חושב שפטריק פול יכול להיות תחרות רצינית על עמדת התאקל הימני מהשנה הראשונה, ושבלי קשר - צריך לחשוב על היום שאחרי טרון ארמסטד. אבל אלו שאלות, שלדעתי, הדולפינס היו יכולים לענות עליהן בהמשך.


הדולפינס החליפו בחירת סיבוב 3 עתידית בשביל לקחת עוד ראנינג בק עם מהירות מטורפת (40 יארד ב-4.38), כדי לחבור לבקפילד שכבר כולל את ראחים מוסטרט ודאבון אייצ'ן. מהירות היא עדיין שם המשחק במיאמי.


אין לי מושג מדוע הוא גלש כל כך הרבה, אבל מוחמד קמארה ב-158 זו הפתעה גדולה - שחקן עם 30 סאקים בשתי העונות האחרונות בקולג'. אפשר לומר אותו דבר על מאליק וושינגטון מוירג'יניה - שב-2023 רשם 111 תפיסות ל-9 טאצ'דאונים, עם ציון PFF 92.4 ו-Contested Catch Rate גבוה מאוד של 64.7%. וושינגטון שיחק בעיקר בסלוט, והוביל את המחזור כולו בתפיסות ויארדים מהסלוט, וגם - ב- Missed Tackles Forced (35). גם טאג' וושינגטון הוא שם עם אפסייד מעניין באותה עמדה.



ניו יורק ג׳טס (ציון: -A)


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, אופנסיב תאקל, טייט אנד, סייפטי


1.11 אולו פאשאנו, אופנסיב תאקל, פן סטייט

3.65 מלקאי קורלי, רסיבר, ווסטרן קנטאקי

4.134 בריילון אלן, ראנינג בק, וויסקונסין

5.171 ג'ורדן טראוויס, קוורטרבק, פלורידה סטייט

5.173 אייזיאה דיוויס, ראנינג בק, סאות' דקוטה סטייט

5.176 קוואנטז סטיגרס, קורנרבק, טורנטו ארגונאוטס

7.257 ג'יילן קי, סייפטי, אלאבמה


הבחירה שהכי אהבתי: 1.11 אולו פאשאנו, אופנסיב תאקל, פן סטייט


כפי שאתם רואים - הג'טס טיפלו בשני הצרכים הכי חשובים שלהם בשתי הבחירות היחידות שהיו להם בטופ 100. על הנייר אומנם יש להם שני תאקלים פותחים חדשים (חדשים בשבילם, הכוונה. בשביל העולם והליגה - הם די ישנים), אבל פאשאנו יהיה שחקן שיוכל להתחרות על המקום בהרכב ולהוות תעודת ביטוח מיידית במקרה, הדי סביר, של פציעה לטיירון סמית. וכמובן, הוא יוכל לפתוח בשנים שלאחר עזיבתו/פרישתו.


בסיבוב השלישי, הג'טס עשו טרייד אפ בשביל הרסיבר שהם סימנו כנראה מראש, והוא יוכל להשלים שלישיית רסיברים די מרשימה בשביל אארון רודג'רס, לצד גארט ווילסון ומייק וויליאמס.


בריילון אלן שנבחר בסוף הסיבוב הרביעי, יכול להיות משלים טוב בדאונים קצרים לבריס הול (אחד ה-Pro Comps שלו הוא איי.ג'יי דילון), אבל הבחירה הכי מעניינת של הג'טס ביום השלישי עשויה להתברר להיות ג'ורדן טראוויס בסיבוב החמישי (מטבע ה-Positional Value) - קיובי שכנראה היה נבחר מוקדם יותר, אם לא רקורד רפואי מטריד.


את הסיבוב החמישי הג'טס חתמו עם הבחירה הראשונה בדראפט מה-CFL! (ליגת הפוטבול הקנדית).



ניו אינגלנד פטריוטס (ציון: -A)


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, רסיבר, אופנסיב תאקל


1.3 דרייק מיי, קוורטרבק, נורת' קרוליינה

2.37 ג'יילין פולק, רסיבר, וושינגטון

3.68 קיידן וואלאס, אופנסיב תאקל, פן סטייט

4.103 ליידן רובינסון, אופנסיב גארד, טקסס איי אנד אם

4.110 ג'אבון בייקר, רסיבר, UCF

6.180 מרסלס דיאל, קורנרבק, סאות' קרוליינה

6.193 ג'ו מילטון, קוורטרבק, טנסי

7.231 ג'היים בל, טייט אנד, פלורידה סטייט


הבחירה שהכי אהבתי: 1.3 דרייק מיי, קוורטרבק, נורת' קרוליינה


כמו הג'טס - הפאטס נוגעים בשלושת החורים הגדולים בסגל בשלוש הבחירות הראשונות. וכמו הברס - הם הולכים על המתכון-אינסטנט הקלאסי של בנייה מחדש סביב רוקי קיובי: בחרו פרנצ'ייז קיובי בבחירה הראשונה, פנקו אותו בנשק נוצץ בבחירה השנייה, ותחזקו את הקו עם תאקל בבחירה השלישית. Textbook. הם המשיכו בקו הזה גם בבחירות של ליידן רובינסון בפתיחת היום השלישי, וגם בבחירה השנייה בסיבוב הרביעי - ג'אבון בייקר, אחד מהרסיברים ה"נישתיים" שיש להם הרבה מעריצים, בעיקר בקרב אוהדי פוטבול המכללות. יכול מאוד להתחבר לדאבל-דיפ הזה בעמדה, כבר בשלב מוקדם יחסית.


ישנם סימני שאלה די מהותיים לגבי כל אחת מהבחירות, ביחס לאלטרנטיבות שעוד היו על הלוח (מיי לעומת מקארתי ואחרים... פולק לעומת איי.די מיטשל, טרוי פרנקלין ואחרים... קיידן וואלאס לעומת אמדג'יג'ה, פוני ואחרים...) - אבל בביג בורד של הפטריוטס, ברור שהכול התחבר בצורה טובה.


ג'ו מילטון הוא פרוספקט קיובי מרתק, עם אתלטיות אדירה ותותח בזרוע - שיעזור לתחרות בחדר הקיוביז, לצד מיי וג'קובי בריסט. ג'היים בל היה צפוי לרדת מהלוח הרבה לפני הבחירה ה-231, ויש כאן אופציה ל-Value טוב מאוד ביחס למיקום בלוח.



AFC North


בולטימור רייבנס (ציון: +A)


החורים הכי גדולים בסגל: אופנסיב ליין (תאקל וגארד), רסיבר, קורנר, אדג׳, סייפטי


1.30 נייט וויגינס, קורנרבק, קלמסון

2.63 רוג'ר רוזנגארטן, אופנסיב תאקל, וושינגטון

3.93 אדיסה אייסק, אדג', פן סטייט

4.113 דוונטז ווקר, רסיבר, נורת' קרוליינה

4.130 טי.ג'יי טמפה, קורנרבק, איווה סטייט

5.165 ראשין אלי, ראנינג בק, מרשל

6.218 דווין לירי, קוורטרבק, קנטאקי

7.228 ניק סאמאק, סנטר, מישיגן סטייט

7.250 סאנוסי קיין, סייפטי, פרדו


הבחירה שהכי אהבתי: 1.30 נייט וויגינס, קורנרבק, קלמסון


אריק דה-קוסטה ה-GM של הרייבנס יודע לנהל דראפטים במיומנות מרשימה, אני לא צריך להגיד לכם את זה. הוא נגע כאן בשלושה צרכים בוערים של הרייבנס בשלוש הבחירות הראשונות, ובשתיים מהן - יש קייס לא רע בכלל לומר שמדובר ב-Steal: בחירה במיקום מאוחר משמעותית מהצפוי לשחקן. בעניין וויגינס כבר נגעתי בפוסט הקודם, אבל אייסק הוא שחקן שרבים חזו שירד מהלוח בתחילת/אמצע הסיבוב השני, ויש כאן פוטנציאל Steal לא פחות גדול.


הרייבנס החליטו לנסות להוסיף לעומק הבעייתי בעמדת הרסיבר, עם הבחירה של דוונטז ווקר בסיבוב הרביעי - לווקר יש ידיים לא יציבות במיוחד, והוא מתקשה מאוד נגד שמירה אישית (ציון 54.8 לפי PFF), אבל הוא היה די פרודוקטיבי בקולג', עם 99 תפיסות ו-18 טאצ'דאונים בשנתיים האחרונות. יש כאן אפסייד מעניין, עם האימון הנכון.


הרייבנס הוסיפו עוד Steal פוטנציאלי בסוף הסיבוב הרביעי - עם טמפה, שרבים צפו שיירד מהלוח איפשהו באמצע היום השני של הדראפט. אני חושב שהם חיכו קצת יותר מדי כדי לנסות לטפל בחלק הפנימי של קו ההתקפה.



קליבלנד בראונס (ציון: +C)


החורים הכי גדולים בסגל: ליינבקר, אופנסיב תאקל, DL


2.54 מייקל הול ג'וניור, דיפנסיב תאקל, אוהיו סטייט

3.85 זאק זינטר, IOL, מישיגן

5.156 ג'מארי ת'ראש, רסיבר, לואיוויל

6.206 נתניאל ווטסון, ליינבקר, מיסיסיפי סטייט

7.227 מיילס הארדן, קורנרבק, סאות' דקוטה

7.243 ג'וואן בריגס, דיפנסיב תאקל, סינסינטי


הבחירה שהכי אהבתי: 2.54 מייקל הול ג'וניור, דיפנסיב תאקל, אוהיו סטייט


מייקל הול ג'וניור הוא אחד הפאס-ראשרים הכי טובים במחזור הזה מעמדת ה-DT (עם נתון מרשים מאוד של 18.3% ב-Pass Rush Win Rate בעונת 2023), ואני מניח שהם זוממים לשלב אותו ברוטציה בדאונים של מסירה.


לגבי זינטר (שאני מחבב כפרוספקט) - דווקא החלק הפנימי של קו ההתקפה של הבראונס נחשב סולידי מאוד, ולכן אני תוהה איזה תפקיד בדיוק הם מייעדים לו. {עריכה: אוהדי בראונס מעירים לי שהגארדים טלר וביטוניו נמצאים בעונה אחרונה לחוזה, ולכן זינטר הוא תוספת עומק נחוצה. בנוסף - ביטוניו הוכיח עצמו כפציע בעונות האחרונות}.


הסיבה שפחות התחברתי כאן, היא שבסוף משתי בחירות טופ 100 לא ברור אם הבראונס יקבלו שחקן שהולך לשחק סנאפים משמעותיים בשנתיים הקרובות, וגם שהייתי מעדיף לראות חיזוק לעמדת התאקל לפני החלק הפנימי של האו-ליין.


ג'מארי ת'ראש הוא פרוספקט מעניין, אבל גם כאן - לא ממש כיוונו לצורך, והוא מצטרף לחדר רסיברים עמוס ממילא.



פיטסבורג סטילרס (ציון: +A)


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, OL, קורנר


1.20 טרוי פאוטאנו, אופנסיב תאקל, וושינגטון

2.51 זאק פרייז'ר, IOL, ווסט ווירג'ניה

3.84 רומן ווילסון, רסיבר, מישיגן

3.98 פייטון ווילסון, ליינבקר, נורת' קרוליינה סטייט

4.119 מייסון מקורמיק, גארד, סאות' דקוטה סטייט

6.178 לוגן לי, דיפנסיב תאקל, איווה

6.195 ריאן וואטס, קורנרבק, טקסס


הבחירה שהכי אהבתי: 1.20 טרוי פאוטאנו, אופנסיב תאקל, וושינגטון


נתחיל בעובדה הדי מעניינת, שאני פגעתי בול במוק שלי בבחירה ה-20 כאן, ובמוק האוהדים פגעו בול בבחירה של פרייז'ר ב-51. ובשני המקרים - הבחירה עושה שכל, נוגעת בצורך חשוב בעמדה חשובה, והשחקנים לגמרי שווים את הבחירה.


בשתי הבחירות בסיבוב השלישי הסטילרס הלכו רסיבר (צורך רציני, בעיקר אחרי הטרייד של דיונטה ג'ונסון, ורומן ווילסון הוא פרוספקט שיכול להיכנס לתפקיד הזה טוב), ועל האפסייד של פייטון ווילסון בסוף סיבוב 3 (בחירת comp) - שרבים מחשיבים לליינבקר הכי טוב בדראפט, אם לא דגל אדום רפואי שמתנוסס מעל ראשו. לסטילרס כבר יש חוליית ליינבקרים מנוסה, שתוכל לעזור לחנוך את ווילסון בהדרגה לתפקיד עתידי.


הסטילרס לא האטו ביום השלישי - מקורמיק בחירה עם אפסייד גבוה מאוד בסיבוב הרביעי, עם ציונים מצוינים ב-2023 (90.8 בחסימה לריצה ו-85.4 בחסימה למסירה). הוא Zone blocker מצוין ולא נרשמו לחובתו סאקים או QB hits בעונה שעברה ב-376 סנאפים (2 סנאפים ב-419 סנאפים בעונת 2022).


אני לא אוהב את העובדה שהם לא טיפלו כאן בעמדת הקורנר עד לסיבוב השישי, אבל כל הבחירות כל כך מבטיחות בארבעת הסיבובים הראשונים - שאני עדיין נותן להם כאן ציון מקסימלי.



סינסינטי בנגלס (ציון: +B)


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, אופנסיב ליין, דיפנסיב תאקל, רסיבר, טייט אנד


1.18 אמאריוס מימס, אופנסיב תאקל, ג'ורג'יה

2.49 קריס ג'נקינס, דיפנסיב תאקל, מישיגן

3.80 ג'רמיין ברטון, רסיבר, אלאבמה

3.97 מקינלי ג'קסון, דיפנסיב תאקל, טקסס איי אנד אם

4.115 אריק אול, טייט אנד, איווה

5.149 ג'וש ניוטון, קורנרבק, TCU

6.194 טאנר מקלאכלן, טייט אנד, אריזונה

6.214 סדריק ג'ונסון, אדג', אולה מיס

7.224 דייג'אן אנתוני, סייפטי, אולה מיס

7.237 מאט לי, סנטר, מיאמי


הבחירה שהכי אהבתי: 3.80 ג'רמיין ברטון, רסיבר, אלאבמה


למה אני מתחבר כאן: ההתייחסות לצרכים הבוערים על הקווים וברסיבר, הפוטנציאל של מימס, ההתאמה של ג'נקינס (מגן מצוין נגד הריצה במיוחד, מתאים לעידן פוסט-רידר), הבחירה בברטון.


מודה שאת מקינלי ג'קסון אני פחות מכיר.


למה אני פחות מתחבר: החיבור המסוכן בין הרקורד הדל של הבנגלס בפיתוח שחקני קו התקפה לגולמיות של מימס, ההתעלמות בצורך הדחוף בעמדת הקורנר - עד לסיבוב החמישי.


הבנגלס עשו דאבל-דיפ בעמדת הטייט-אנד ביום השלישי של הדראפט, בתקווה להביא לבורו (סוף סוף) נשק ראוי מהחלק הזה של ההתקפה. אריק אול הוא כנראה הפרוספקט היותר מבטיח מבין השניים, והצגתי ניתוח מעמיק שלו בפרק הטייט אנדים שלי.



AFC South


יוסטון טקסנס (ציון: B)


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, דיפנסיב תאקל, OL


2.42 קאמארי לאסיטר, קורנר, ג'ורג'יה

2.59 בלייק פישר, אופנסיב תאקל, נוטר דיים

3.78 קיילן בולוק, סייפטי, USC

4.123 קייד סטובר, טייט אנד, אוהיו סטייט

6.188 ג'מאל היל, ליינבקר, אורגון

6.205 ג'אוור ג'ורדן, ראנינג בק, לואיוויל

7.238 סולומן באיירד, אדג', USC

7.247 מארקוס האריס, דיפנסיב תאקל, אובורן

7.249 לאדאריוס האנדרסון, אופנסיב תאקל, מישיגן


הבחירה שהכי אהבתי: 2.42 קאמארי לאסיטר, קורנר, ג'ורג'יה


כאמור, הטקסנס ויתרו על הבחירה שלהם בסיבוב הראשון כדי להוסיף בחירת סיבוב שני ב-2024 ועוד בחירות גבוהות עתידיות ב-2025, במסגרת הטרייד עם מינסוטה לפני מספר שבועות.


לצערי, לאסיטר היה הפגיעה המדויקת לגמרי היחידה שלי ביום השני של הדראפט (אחרי 7! ביום הראשון). לאסיטר היה סולידי ב-2023 גם בשמירה איזורית, אבל בעיקר באישית, ואיפשר אחוז השלמה של 38.5% בלבד לקיוביז יריבים. הוא אמור להיות התאמה מצוינת לסכמה של דמיקו ראיינס, ולפתוח מהצד השני של דרק סטינגלי.


לטקסנס יש שני תאקלים טובים (גם אם פציעים) והפערים בעומק הם יותר בחלק הפנימי של הקו, ולכן בהקשר של הבחירה בפישר - אחת ההשערות היא שפישר יפתח כתאקל בצד ימין, וטייטוס האוורד יעבור לשחק גארד.


בולוק הוא סייפטי שמצטיין במיוחד נגד המסירה, ופחות נגד הריצה, ולמרות שלא היה כאן צורך מובהק בעמדה - הוא יכול להיות תוספת איכותית לעומק.


מחבב מאוד את ההחלטה לעשות טרייד אפ ולבחור בקייד סטובר - ולחבר את סטראווד לחבר לשעבר מאוהיו סטייט.



ג׳קסונוויל ג׳אגוארס (ציון: -B)


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, סייפטי, רסיבר


1.23 בריאן תומאס, רסיבר, LSU

2.48 מייסון סמית, דיפנסיב תאקל, LSU

3.96 ג'ריאן ג'ונס, קורנרבק, פלורידה סטייט

4.114 ג'ייבון פוסטר, אופנסיב תאקל, מיזורי

4.116 ג'ורדן ג'פרסון, דיפנסיב תאקל, LSU

5.153 דיאנטרה פרינס, קורנרבק, אולה מיס

5.167 קיילאן רובינסון, ראנינג בק, טקסס

6.212 קאם ליטל, קיקר, ארקנסו

7.236 מיילס קול, אדג', טקסס טק


הבחירה שהכי אהבתי: 1.23 בריאן תומאס, רסיבר, LSU


אהבתי במיוחד את הבחירה בתומאס, כי היא ענתה על צורך, וכי למרות הטרייד-דאון - הם הוסיפו קפיטל ו-בחרו בשחקן שהיו בקלות יכולים לבחור בבחירה המקורית (17) ואף אחד לא היה מניד עפעף.


סמית לא בדיוק עונה על צורך מיידי, בטח לאחר ההחתמה של ארמסטד, אלא יותר מהלך של לחזק את החוזקות ולהוסיף לעומק של הפאס ראש המשופר מאוד שהג'אגס מקווים לייצר השנה. יכול להיות שלאור האופציות שעוד היו על הלוח ב-48 - היה עדיף לענות קודם על הצורך הברור והמיידי יותר של חיזוק לסקנדרי, לפני הבחירה בסמית. עם הבחירה השנייה שלהם בסיבוב הרביעי, הג'אגס החליטו על צעד מעניין, שלבטח יעזור בקליטה ובמעבר ל-NFL, ובחרו גם את עמיתו למרכז קו ההגנה ב-LSU, ג'ורדן ג'פרסון.



אינדיאנפוליס קולטס (ציון: -A)


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, רסיבר, סייפטי, אדג׳, טייט אנד


1.15 לאיאטו לאטו, אדג', UCLA

2.52 איי.די מיטשל, רסיבר, טקסס

3.79 מאט גונזאלבס, אופנסיב תאקל, פיטסבורג

4.117 טאנור בורטליני, סנטר, וויסקונסין

5.142 אנתוני גולד, רסיבר, אורגון סטייט

5.151 ג'יילון קרליס, סייפטי, מיזורי

5.164 ג'יילין סימפסון, סייפטי, אובורן

6.201 מייקה אברהם, קורנרבק, מרשל

7.234 ג'ונה לאוולו, דיפנסיב תאקל, אוקלהומה


הבחירה שהכי אהבתי: 2.52 איי.די מיטשל, רסיבר, טקסס


אוהב מאוד את הבחירות בלאטו (בהנחה שיישאר בריא) ובמיטשל (שכולם חשבו שיירד מהלוח בסיבוב הראשון, והתגלגל לקולטס בבחירה 52), אבל אני חושש שהם חיכו קצת יותר מדי כדי לטפל בסקנדרי שלהם. את הבחירה בסיבוב השלישי באופנסיב תאקל (עמדה חזקה מאוד באינדי) לא ממש הצלחתי לפצח, בהקשר הזה - ובכללי.


שימו לב לקטע החזק הבא, ממסיבת העיתונאים של הג'נרל מנג'ר כריס באלארד, שמתייחס לציטוטים "אנונימיים" לפיהם מיטשל נפל לאמצע הסיבוב השני בגלל "בעיות אופי":




אני חולה על הבחירה בטאנור בורטליני! הפיתוי לשים אותו כבחירה האהובה כאן במקום מיטשל היה גדול מאוד ... תקראו את דו"ח הסקאוטינג שלי עליו - ותבינו למה. הוא ואיי.די מיטשל הם שתיים מהבחירות שהכי אהבתי בכל הדראפט הזה.



טנסי טייטאנס (ציון: +B)


החורים הכי גדולים בסגל: אופנסיב תאקל, דיפנסיב תאקל, אדג׳


1.7 ג'יי.סי. ליית'ם, אופנסיב תאקל, אלאבמה

2.38 טוונדרה סווט, דיפנסיב תאקל, טקסס

4.106 סדריק גריי, ליינבקר, נורת' קרוליינה

5.146 ג'ארוויס בראוונלי, קורנרבק, לואיוויל

6.182 ג'יקוואן ג'קסון, רסיבר, טוליין

7.242 ג'יימס וויליאמס, סייפטי, מיאמי

7.252 ג'יילן הארל, אדג', מישיגן


הבחירה שהכי אהבתי: 1.7 ג'יי.סי. ליית'ם, אופנסיב תאקל, אלאבמה


2 בחירות - 2 בחורים גדולים מאוד לעיבוי שני הקווים (שהיו גם הצרכים הבוערים ביותר של טנסי עם פתיחת הדראפט).


טנסי לא נתנו לפרשיית הנהיגה תחת השפעה של טוונדרה סווט להרתיע אותם - והם אספו אותו מוקדם בסיבוב השני (אני חזיתי במוק שלי שהוא ייפול אליהם בסיבוב השלישי, אחרי טרייד דאון עם הריידרס בסיבוב השני).


גריי הוא בחירה מעניינת - ILB עם יכולות כיסוי טובות מאוד. ממה שקראתי, גם לבראוונלי יש אפסייד משמעותי, ויהיה לו זמן להתפתח מאחורי התוספות החדשות - סניד ואווזייאה.


ג'יילן הארל בסיבוב 7 יכול להתברר כ-Steal - היו לו 6 סאקים במישיגן בשנתיים האחרונות, וב-2023 הוא גם רשם ציון PFF גבוה של 86.0 ו-19.9% Pass Rush Win Rate.



AFC West


קנזס סיטי צ׳יפס (ציון: -A)


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, אופנסיב תאקל, סייפטי, אדג׳


1.28 קסבייר וורת'י, רסיבר, טקסס

2.63 קינגסלי סוואמטאיה, אופנסיב תאקל, BYU

4.131 ג'ארד וויילי, טייט אנד, TCU

4.133 ג'יידן היקס, סייפטי, וושינגטון סטייט

5.159 האנטר נורזאד, IOL, פו סטייט

6.211 קאמאל היידן, קורנבק, טנסי

7.248 סי.ג'יי האנסון, גארד, הולי קרוס


הבחירה שהכי אהבתי: 2.63 קינגסלי סוואמטאיה, אופנסיב תאקל, BYU


איכשהו, הצ'יפס מצליחים לעשות פעמיים טרייד-אפ של מקומות ספורים עם יריבות ישירות (בילס בסיבוב ראשון וניינרס בסיבוב שני) כדי להשיג את השחקנים שהם רוצים.


אני לא ממש מתלהב מוורת'י בשלב זה, ולא חושב שהוא היה הצורך הבוער לשלב הזה של הדראפט (אלא אם הצ'יפס חושבים שיש מצב שראשי רייס מפספס אפילו יותר זמן ממה שאני משער עקב הסיבוכים הפליליים שלו). אבל אני לגמרי יכול להבין למה הצ'יפס הלכו על הצעד הזה.


סוואמטאיה זה שחקן שראיתי הולך לצ'יפס בבחירה ה-32 בלא מעט מוקים, והוא נפל אליהם כאן בסוף הסיבוב השני - בעמדה קריטית שהם חייבים בה חיזוק. The Rich Keep Getting Richer.


בסיבוב הרביעי הצ'יפס לקחו טייט אנד ששיחק בתיכון קיובי (בדומה ל... טראוויס קלסי!). תחפשו קטעים שבהם קלסי מספר כיצד הניסיון כקיובי (גם ברמת התיכונים) עזרה לו להבין ולקרוא הגנות כשהוא רץ ראוטים, ולהיות מטרה ידידותית לקיוביז שלו. הבחירה של היקס יכולה להיות בחירת ה-Value הטובה ביותר שלהם (נחשב לאחד משלושת הסייפטיז הטובים במחזור, בעיניי רבים). האנטר נורזאד יכול להיות תחרות טובה לטייטל הזה, אם כי אני תוהה איזה תפקיד מייעדים לו (עמדת הסנטר נעולה לקריד האמפרי - אולי הוא יחליף את אחד הגארדים בעוד שנה?).



לאס וגאס ריידרס (ציון: +B)


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, קורנר, אופנסיב ליין


1.13 ברוק באוורס, טייט אנד, ג'ורג'יה

2.44 ג'קסון פאוורס-ג'ונסון, IOL, אורגון

3.77 דלמאר גלייז, אופנסיב תאקל, מרילנד

4.112 דקמאריון ריצ'ארדסון, קורנרבק, מיסיסיפי סטייט

5.148 טומי אייכנברג, ליינבקר, אוהיו סטייט

6.208 דילן לאוב, ראנינג בק, ניו המפשייר

7.223 טריי טיילור, סייפטי, אייר פורס

7.229 אם.ג'יי דוונשייר, קורנרבק, פיטסבורג


הבחירה שהכי אהבתי: 2.44 ג'קסון פאוורס-ג'ונסון, IOL, אורגון


נראה שבשתי הבחירות הראשונות, הריידרס הלכו BPA - אבל בבחירה ה-44, השחקן הכי טוב על הלוח גם קלע לצורך שנכנסו איתו לתהליך. פאוורס-ג'ונסון היה די קונצנזוס להיבחר באמצע הסיבוב הראשון, ונפל אליהם באמצע הסיבוב השני - זה שחקן שיכול לפתוח שם בעמדת גארד משבוע 1. דלמאר גלייז הוא כבר תוצר של גישה אחרת לגמרי, וסימן שאלה לא קטן - אבל אני בעד להוסיף גופות באופנסיב ליין שיצטרך לשמור על קיובי לא נייד במיוחד (יהיה אשר יהיה מבין האופציות הקיימות בוגאס).


אנשים שאלו אותי לגבי הבחירה בבאוורס, למרות הבחירה במייקל מאייר בעונה שעברה - ואני מניח שפירושה יותר מהלכים עם 2 טייט אנדים על המגרש במקביל.



דנבר ברונקוס (ציון: +B)


החורים הכי גדולים בסגל: איפה לא?


1.12 בו ניקס, קוורטרבק, אורגון

3.76 ג'ונה אליס, אדג', יוטה

4.102 טרוי פרנקלין, רסיבר, אורגון

5.145 כריס אברהמס-דריין, קורנרבק, מיזורי

5.147 אודריק אסטימה, ראנינג בק, נוטר דיים

7.235 דוון וולה, רסיבר, יוטה

7.256 ניק גארגווילו, IOL, סאות' קרוליינה


הבחירה שהכי אהבתי: 4.102 טרוי פרנקלין, רסיבר, אורגון


בסופו של עניין, גורל המחזור, והפנצ'ייז כולו, יוכרע על איכות הבחירה בבו ניקס - שעליה הרחבתי בפוסט הקודם שלי. במוק שלי, שלחתי אותו לברונקוס בסוף הסיבוב הראשון, אחרי טרייד-דאון, אבל אני מבין שהם נכנסו לדראפט נחושים לבחור בו ולא היו יכולים לקחת את הסיכון לאבד אותו לאור ההתגלגלות של הלוח לפניהם.


במוק שלי גם שלחתי את ג'ונה אליס לראמס בבחירה ה-83, אבל הוא יכול להיות התאמה טובה מאוד לברונקוס במיקום שבו בחרו בו.


הגלישה של טרוי פרנקלין (שעד לפני מספר שבועות רוב האנליסטים חשבו שיירד מהלוח בסוף סיבוב ראשון או תחילת שני), נעצרת אצל הברונקוס - וזהו חיבור מושלם עם מי שמסר לו את הכדור בקולג' בשנים האחרונות, בו ניקס. המספרים שלו ב-2023 היו מעולים: 81 תפיסות ל-1,383 יארדים ו-14 טאצ'דאונים. למה הוא גלש עד לכאן? לא ברור לי בשלב זה.


הברונקוס עצרו גלישה נוספת בסיבוב החמישי - הפעם זה היה הקורנר אברהמס-דריין ממיזורי, שסיים את עונת 2023 עם ציון PFF מצוין של 89.9 על יכולת הכיסוי שלו. ראיתי הרבה מאוד מוקים שהוא ירד בהם מהלוח בסיבוב השלישי. אשמח מאוד לראות את השילוב בין אודריק אסטימה לג'אוונטה וויליאמס - יכול להיות בקפילד אלים ומלהיב במיוחד.


***הברונקוס הוסיפו גם בטרייד (תמורת בחירת סיבוב שישי ב-2026) את הדיפנסיב אנד ג'ונתן פרנקלין-מאיירס מהג'טס.



לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס (ציון: A)


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, דיפנסיב תאקל, אופנסיב תאקל, ליינבקר


1.5 ג'ו אלט, אופנסיב תאקל, נוטר דיים

2.34 לאד מקונקי, רסיבר, ג'ורג'יה

3.69 ג'וניור קולסון, ליינבקר, מישיגן

4.105 ג'סטין אבוג'יבה, דיפנסיב תאקל, אלאבמה

5.137 טרהיב סטיל, קורנרבק, מרילנד

5.140 קאם הארט, קורנרבק, נוטר דיים

6.181 קימאני וידאל, ראנינג בק, טרוי

7.225 ברנדן רייס, רסיבר, USC

7.253 קורניליוס ג'ונסון, רסיבר, מישיגן


הבחירה שהכי אהבתי: 2.34 לאד מקונקי, רסיבר, ג'ורג'יה


המוק שלי היה כמעט בענייני הצ'ארג'רס מכל זווית אפשרית - הבאתי להם 2 שחקני מישיגן לשעבר, הודות לקשר עם הארבו (סיינריסטיל וקורום) - ובסוף הגיע קולסון. הבאתי להם את מקונקי, אבל זה היה אחרי טרייד ובחירה בסיבוב ה-1.


כפי שציינתי בדו"ח הסקאוטינג שלי לגבי קולסון - אני לא התלהבתי ממש ממה שראיתי ממנו, אבל אם יש מישהו שיידע להוציא ממנו את המיטב, ויודע מה הוא שווה - אלא מתאם ההגנה והמאמן שלו לשעבר במישיגן, שבמקרה נמצאים עכשיו בלוס אנג'לס. אני מאוד אוהב חיבורים כאלה, שנותנים לשחקן צעיר את התנאים הכי טובים לעשות את המעבר ל-NFL בהצלחה.


הצ'ארג'רס נזכרו לטפל בפער באמצע קו ההגנה בתחילת סיבוב רביעי - אבל אני לא בטוח שהם הלכו על השחקן הנכון, ביחס לאופציות הזמינות על הלוח. הם המשיכו במוטיב החיבור בין הפרוספקטים למאמני עבר, כשהוסיפו בתחילת סיבוב 5 את קאם הארט, שמתחבר ב-LA למאמן ה-DBs שאימן אותו בקולג' - בחירה וחיבור מעניינים מאוד.


הצ'ארג'רס פעלו בחוכמה והוסיפו עוד 2 רסיברים למיקס בסוף הדראפט , בחדר חסר הניסיון שלהם, כולל הבן-של ג'רי רייס - ברנדן רייס, שהיה המטרה מספר 1 של קיילב וויליאמס ב-USC.



NFC East


דאלאס קאובויס (ציון: -A)


החורים הכי גדולים בסגל: DT, עומק באדג׳, סנטר/גארד, ליינבקר, ראנינג בק


1.29 טיילר גאייטון, אופנסיב תאקל, אוקלהומה

2.56 מרשון נילנד, אדג', ווסטרן מישיגן

3.73 קופר ביבי, IOL, קנזס סטייט

3.87 מריסט ליופאו, ליינבקר, נוטר דיים

5.174 קיילן קארסון, קורנרבק, ווייק פורסט

6.216 ריאן פלורנוי, רסיבר, סאות-איסט מיזורי סטייט

7.233 נייתן תומאס, אופנסיב תאקל, לואיזיאנה

7.244 ג'סטין רוג'רס, דיפנסיב תאקל, אובורן


הבחירה שהכי אהבתי: 3.73 קופר ביבי, IOL, קנזס סטייט


אני פחות מתחבר לבחירה בגאיטון, אבל נאלץ לסמוך על שיקול הדעת של הצוות המקצועי בדאלאס - שכבר הוכיח שהוא מבין עניין בפיתוח שחקנים בעמדה. בלא מעט מוקים הוא הלך לדאלאס עם הבחירה ה-24, והם הצליחו לאסוף עוד קצת קפיטל בטרייד-בק ועדיין להשיג אותו.


נילנד היה אחד הפרוספקטים הכי מבוקשים בתהליך ההכנה לדראפט (לדעתי הוא היה בביקור טופ-30 בלפחות מחצית מקבוצות הליגה), והוא מחזק עמדה שאיבדה הרבה עומק בפגרה. קופר ביבי הוא שחקן שלדעתי היה יכול בקלות להיבחר באמצע סיבוב שני, באמצע סיבוב שלישי - באחת העמדות שהיו זקוקים בה לחיזוק במיוחד.


לקאובויס היה יום שני מוצלח במיוחד בדראפט, והוא יכול לתת לאוהדים שלהם כמה סיבות לחייך, אחרי כמה שבועות מאוד מבלבלים, מוזרים ומאכזבים.


שימו לב לקיילן קארסון כבחירה שעשויה להפתיע (אם כי לא בסבירות גבוהה) ולהתחרות על מקום ברוטציה מאחורי הפותחים (דיגס את בלנד). יש לו מעט ניסיון בסלוט, והוא שיחק את מרבית הסנאפים שלו בחוץ בקולג'. סולידי למדי נגד הריצה, ואיפשר לקיוביז יריבים אחוז השלמה של 56.3% בלבד.



פילדלפיה איגלס (ציון: +A)


החורים הכי גדולים בסגל: קורנר, אדג׳, סייפטי, גארד, ליינבקר


1.22 קוויניון מיטשל, קורנרבק, טולדו

2.40 קופר דג'ין, DB, איווה

3.94 ג'יילקס האנט, אדג', יוסטון כריסטיאן

4.127 וויל שיפלי, ראנינג בק, קלמסון

5.152 אייניאס סמית, רסיבר, טקסס איי אנד אם

5.155 ג'רמייה טרוטר ג'וניור, ליינבקר, קלמסון

5.172 טרבור קיגן, גארד, מישיגן

6.185 ג'וני ווילסון, רסיבר, פלורידה סטייט

6.190 דילן מקמהן, סנטר, נורת' קרוליינה סטייט


הבחירה שהכי אהבתי: 2.40 קופר דג'ין, DB, איווה


אחרי שמיטשל נפל אליהם בבחירה ה-22 ביום הראשון, האיגלס התחילו את יום 2 עם הבחירות 50 ו-53, וסיימו אותו עם 40 ו-94. הטרייד-אפ הזה מנחית בסקנדרי החלש של האיגלס עוד כישרון ברמה סיבוב ראשון, עם אתלט-על ושחקן סופר-וורסטילי, שיוכל למלא מספר עמדות כבר בשבוע 1 (שתי עמדות הסייפטי ו/או הסלוט קורנר).


אהבתי את שני הטרייד-בקס של האווי רוזמן בסיבוב השלישי - הוא הלך אחורה 8 מקומות פעמיים (מ-78 ל-86, ומ-86 ל-94) וקיבל את בחירות 123+132 בתמורה. זה איפשר לו להפוך את הבחירה 120, שכבר הייתה לו, לבחירת סיבוב 3 ב-2025, בטרייד עם הדולפינס, ולעשות עוד 2 טרייד-בקס מהאחרות - פשוט מלאכת מחשבת של ניהול דראפט קפיטל, וכבר בסיבוב החמישי - רוזמן שבר את שיא הליגה לכמות טריידים בדראפט אחד.


האנט הוא פרוספקט שאני פחות מכיר, אבל הוא היה השחקן ה-64 בביג-בורד של דניאל ג'רמיה, ויש לו גודל אידיאלי לעמדה, אתלטיות וצעד ראשון מעולה - והוא יכול להוסיף לאיגלס עומק נחוץ בעמדה שהם נוטים לתעדף בדראפטים באופן מסורתי.


בבחירה ה-155, האיגלס (סוף סוף) בחרו באגדת המועדון לשעבר, ג'רמייה טרוטר ג'וניור, שיש מי שחזה שהם ינסו לקחת כבר בסיבוב השלישי. שימו לב לעוד 2 בחירות יום 3 של האיגלס - הרסיבר הענק מפלורידה סטייט, ג'וני ווילסון (1.98!), ולסנטר הסופר-אתלטי דילן מקמהן - אחד משלושת הסנטרים הכי אתלטיים שנמדדו בקומביין אי-פעם, לצד טאנור בורטוליני (שנבחר ע"י הקולטס השנה), ו... ג'ייסון קלסי.



ניו יורק ג׳איינטס (ציון: +A)


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, סייפטי, קורנר, ראנינג בק, אדג'


1.6 מאליק נייברס, רסיבר, LSU

2.47 טיילר נובין, סייפטי, מינסוטה

3.70 אנדרו פיליפס, קורנרבק, קנטאקי

4.107 תיאו ג'ונסון, טייט אנד, פן סטייט

5.166 טיירון טרייסי, ראנינג בק, פורדו

6.182 דריוס מוואסאו, ליינבקר, UCLA


הבחירה שהכי אהבתי: 1.6 מאליק נייברס, רסיבר, LSU


הג'איינטס ממשיכים אוף-סיזן טוב מאוד, עם דראפט שהתחיל לא פחות ממצוין, בעיניי - עם 3 שחקנים עם פוטנציאל לפתוח כבר בשבוע 1. על המעלות של נייברס וההתאמה שלו לסיטואציה בג'איינטס כבר פירטתי בפוסט הקודם. טיילר נובין הוא, כנראה, הסייפטי ה"טהור" הכי מוכשר במחזור הזה - ויש לו בקריירה ציון PFF ממוצע של 88.2, לא פחות מ-13 INTs והוא איפשר לקיוביז יריבים פאסר רייטינג של 37.6 בלבד בכיסוי. פיליפס הוא פוטנציאל לפותח איכותי, שמתמחה במיוחד בשמירת Zone, והיו לא מעט אנליסטים שסימנו כ-Sleeper גדול בעמדת הקורנר בדראפט הזה.


תיאו ג'ונסון הוא פריק אתלטי שכיכב בקומביין האחרון, עם 6 טאצ'דאונים בעונה האחרונה בקולג' על 34 תפיסות ויכולת מצוינת בלייצר תפיסות תחת כיסוי צמוד (75% Contested Catch Rate). אני שלחתי את ג'ונסון במוק שלי בבחירה ה-70.



וושינגטון קומנדרס (ציון: A)


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, סייפטי, קורנר, קו התקפה, אדג'


1.2 ג'יידן דניאלס, קוורטרבק, LSU

2.36 ג'רזאן ניוטון, דיפנסיב תאקל, אילינוי

2.50 מייק סיינריסטיל, קורנרבק, מישיגן

2.53 בן סינו, טייט אנד, קנזס סטייט

3.66 ברנדון קולמן, גארד, פלורידה סטייט

3.100 לוק מקאפרי, רסיבר, רייס

5.139 ג'ורדן מאגי, ליינבקר, טמפל

5.161 דומיניק המפטון, סייפטי, וושינגטון

7.222 ג'וואנטה ז'אן בפטיסט, אדג', נוטר דיים


הבחירה שהכי אהבתי: 2.50 מייק סיינריסטיל, קורנרבק, מישיגן


אז כן, כל הקבוצות בבית הזה קיבלו ציונים גבוהים מאוד לדראפט שלהם, אבל לדעתי זה לא מופרך (על הנייר, בשלב זה). גם כאן, בדומה לשיקגו וניו-אינגלנד - שום דבר לא באמת ישנה אם הבחירה הראשונה תתרסק. אבל אם נצא מנקודת הנחה שדניאלס יהיה בסדר, אז גם השמות אחריו נראים טוב מאוד:


ג'רזאן ניוטון נראה כמו אחלה value pick בבחירה 36, אבל זו בחירת BPA מובהקת, כי DT זו אחת העמדות שלקומנדרס אין בהן צורך (פיין+אלן הם פותחים מאוד איכותיים). האיגלס מאוד רצו את קופר דג'ין ב-40, והקומנדרס מינפו את זה כדי לקבל את 50+53 בתמורה - value טוב מאוד עבורם, מזווית של draft capital - שאיתו בחרו קורנר מוערך מאוד + נשק לעמדת הטייט אנד כתחליף ללוגאן תומאס (סינו קיבל ציונים גבוהים ב-2023 גם כתופס וגם כחוסם, והיו לו 6 טאצ'דאונים על 48 תפיסות).


אם אתם מאמינים שכישרון עובר בגנים, אז בטח שגם תאהבו את הבחירה באח-של כריסטיאן בבחירה האחרונה של הסיבוב השלישי, כעוד נשק מעניין לצד טרי מקלורין וג'האן דוטסון.


ז'אן בפטיסט הוא Value טוב מאוד בסוף הסיבוב השביעי, בעמדה שהקומנדרס היו זקוקים בה לחיזוק.



NFC North


דטרויט ליונס (ציון: A)


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, סייפטי, אדג', גארד, קורנר


1.24 טריון ארנולד, קורנרבק, אלאבמה

2.61 אינס רייקסטרו, קורנרבק, מיזורי

4.126 ג'יובאני מאנו, דיפנסיב תאקל, בריטיש קולומביה

4.132 סיונה ואקי, סייפטי, יוטה

6.189 מאקי ווינגו, דיפנסיב תאקל, LSU

6.210 כריסטיאן מהגוני, גארד, בוסטון קולג'


הבחירה שהכי אהבתי: 1.24 טריון ארנולד, קורנרבק, אלאבמה


אני זוכר שהיה לי ויכוח עם אוהד ליונס או שניים, שטענו שהם מגובשים בעמדת הקורנר אחרי הטרייד על קרלטון דיוויס וההחתמה של אמיק רוברטסון... אז הנה - הליונס עושים כאן דאבל-דיפ כדי לנסות לתקן מהיסוד את הגנת המסירה החלשה, שכל כך איכזבה אותם. טריון ארנולד נפל לידיהם כפרי בשל, והם עושים טרייד-אפ קטן, ולא יקר במיוחד, כדי לקלוט אותו. אל תתפלאו אם כבר ב-2024 (ולבטח ב-2025) רייקסטרו ישלים לצד ארנולד ובריאן ברנץ' שלישיית קורנרים מאוד איכותית.


הורדתי כאן ציון, כי אני שומר על עקביות ביחס להצהרות עבר שלי - אני חושב שנכון יותר לטפל בהגנת מסירה דרך הפאס ראש, וזה טרם נעשה. וגם הפער ברסיבר עוד לא קיבל מענה (למרות שיש אפשרויות מעניינות על הלוח גם ביום 3).


הליונס השקיעו בחירת סיבוב 3 ב-2025, כדי לבחור בבחירה 126 את ג'יובאני מאנו - שחקן די אלמוני, ופרויקט התפתחותי שהוא סימן שאלה גדול למדי. מהלך מוזר למדי. קצת לאחר מכן הם הלכו על ואקי מיוטה - שמציג שילוב נדיר כטאלנט כפול - כראנינג בק וסייפטי בקולג'.


בסיבוב השישי הליונס הוסיפו עוד 2 בחירות, שרבים חזו שיירדו מהלוח כבר ביום השני, אחד מכל צד של ה-LOS, והיום הזה הוא אחת הסיבות לכך שהליונס נמצאים במקום הראשון בגרף הזה - שמציג את ה-Value שקיבלה כל קבוצה ביחס למיקום שבו נבחרו השחקנים




גרין ביי פאקרס (ציון: -B)


החורים הכי גדולים בסגל: IOL, ליינבקר, תאקל, סייפטי


1.25 ג'ורדן מורגן, אופנסיב תאקל, אריזונה

2.45 אדג'רין קופר, ליינבקר, טקסס איי אנד אם

2.58 ג'אבון בולארד, סייפטי, ג'ורג'יה

3.88 מרשון לויד, ראנינג בק, USC

3.91 טיירון הופר, ליינבקר, מיזורי

4.111 אוון וויליאמס, סייפטי, אורגון

5.163 ג'ייקוב מונק, סנטר, דיוק

5.169 קיטאן אולאדאפו, סייפטי, אורגון סטייט

6.202 טראוויס גלובר, אופנסיב תאקל, ג'ורג'יה סטייט

7.245 מייקל פראט, קוורטרבק, טוליין

7.255 קיילן קינג, קורנרבק, פן סטייט


הבחירה שהכי אהבתי: 2.58 ג'אבון בולארד, סייפטי, ג'ורג'יה


פחות מתחבר לבחירה של מורגן, וחושב שהיה עדיף למצוא דרך לטפל בחלק הפנימי של הליין עד השלב הזה (היו להם לא פחות מ-5 בחירות לעשות את זה). קופר שחקן עם טייפ מלהיב במיוחד, שיכול להיכנס מצוין לנעליים שהשאיר דוואנדרה קמפבל. בולארד עונה על צורך בעמדת הסייפטי לצד קסבייר מקיני, ובפאקרס יקוו שהוא יהיה מוכן לפתוח כבר בשבוע 1.


הפאקרס קפצו 15 בחירות בסיבוב הרביעי, ובחרו שחקן רביעי מאורגון מתוך 11 הבחירות הראשונות בסיבוב הרביעי(!!!) עם סייפטי נוסף בדמותו של אוון ויליאמס. לא מכיר את השחקן ממש טוב, ולא מצאתי לגביו נתונים מעניינים, אז קצת קשה לי לחוות דעה לגביו בשלב זה.



מינסוטה ויקינגס (ציון: +B)


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, IOL, קורנר, IDL


1.10 ג'יי ג'יי מקארתי, קוורטרבק, מישיגן

1.17 דאלאס טרנר, אדג', אלאבמה

4.108 קיירי ג'קסון, קורנרבק, אורגון

6.177 וולטר ראווס, אופנסיב תאקל, אוקלהומה

6.203 וויל ריקארד, קיקר, אלאבמה

7.230 מייקל ג'ורגנס, סנטר, וויק פורסט

7.232 לווי דרייק-רודריגז, דיפנסיב תאקל, טקסס איי אנד אם קומרס


הבחירה שהכי אהבתי: 1.17 דאלאס טרנר, אדג', אלאבמה


הויקינגס שמו את כל הביצים שלהם בסל של שני שחקנים ביומיים הראשונים בדראפט. לא רק בדראפט הזה - אלא של 2025 (נותרו להם רק 3 בחירות בדראפט הזה!). מרווח הטעות מעולם לא היה קטן יותר, וזוהי אחת הסיבות שהורדתי קצת בציון - לפזר סיכונים זה תמיד עדיף במלאכה עדינה כמו דראפט.


בזמן שמרבית המוקים צפו שהם ישלמו אפילו יותר ביוקר, כדי לעלות לבחירת טופ 5 ולבחור במקארתי, בפועל הוא נפל אליהם, והם נאלצו לשלם פרמייה קטנה בהחלפת מיקומים עם הג'טס כדי להשיג אותו.


הטרייד-אפ הנוסף, מ-23 ל-17 בשביל דאלאס טרנר, הוא עוד הימור - על שחקן שיש רבים שחושבים שהוא האדג' ראשר, ושחקן ההגנה, הכי טוב במחזור הזה.


הויקינגס חזרו לפעילות ביום השלישי עם בחירה מאוד מעניינת - ג'קסון, הקורנר מאורגון, רשם ציונים סולידיים מאוד לפי PFF ב-2023 (77.4 נגד המסירה, 82.2 נגד הריצה) - ונרשם לחובתו טאצ'דאון אחד בלבד ב-520 סנאפים, לעומת 3 INTs. יכולה להתברר כאחת מבחירות יום שלישי הכי מוצלחות בדראפט הזה.


אני חושב שהם לא טיפלו מספיק טוב בחלק הפנימי של קו ההתקפה בדראפט הזה, אבל שלוש הבחירות הראשונות שווה לבדן ציון גבוה כאן.



שיקגו ברס (ציון: A)


החורים הכי גדולים בסגל: קוורטרבק, אדג', דיפנסיב תאקל, קורנר


1.1 קיילב וויליאמס, קוורטרבק, USC

1.9 רום אודונזה, רסיבר, וושינגטון

3.75 קירן אמדג'יגה, תאקל, ייל

4.122 טורי טיילר, פאנטר, איווה

5.144 אוסטין בוקר, אדג', קנזס


הבחירה שהכי אהבתי: 1.1 קיילב וויליאמס, קוורטרבק, USC


את הניצחון האמיתי שלהם בדראפט הזה הברס השיגו באפריל שעבר, בטרייד שהביא להם את בחירת הסיבוב הראשון של הפנתרס ב-2024. אחרי שלקחו את קיילב בבחירה הראשונה, הם הביאו לו נשק נוסף בבחירה ה-9, וחיזקו את השמירה עליו ב-75. All-In On Caleb מכל בחינה אפשרית, ובצדק.


לא נתתי כאן ציון מושלם, כי אני חושב שההגנה הוזנחה כאן קצת יותר מדי, אבל אני יכול גם להבין את ההחלטה ללכת על תאקל בסיבוב השלישי, עם איך שהלוח נפל.


הברס לא רצו לסגור עניין עם פאנטר (טוב ככל שיהיה), הקריבו דראפט קפיטל עתידי כדי לחזור לסיבוב החמישי, עם הבחירה ה-144 - ולקחו שם את אוסטין בוקר, שחקן שרבים חשבו שייבחר מוקדם יותר והיה מאוד פרודקטיבי מהאדג' ב-2023 (9 סאקים, 14.8% Pass Rush Win Rate וציונים סולידיים של מעל 78 נגד המסירה והריצה). בחירה מאוד מעניינת, כשהחיסרון העיקרי שלו הוא חוסר ניסיון (שיחק רק 15 משחקים בקולג').



NFC South


טמפה ביי באקנירס (ציון: B)


החורים הכי גדולים בסגל: אדג', אופנסיב ליין, קורנר


1.26 גרהאם ברטון, OL, דיוק

2.57 כריס בראסוול, אדג', אלאבמה

3.89 טיאקי סמית, סייפטי, ג'ורג'יה

3.92 ג'יילן מקמילן, רסיבר, וושינגטון

4.125 באקי אירווינג, ראנינג בק, אורגון

6.220 אלייג'ה קליין, גארד, UTEP

7.246 דווין קאלפ, טייט אנד, וושינגטון


הבחירה שהכי אהבתי: 1.26 גרהאם ברטון, OL, דיוק


אני חושב שלטמפה היו יומיים ראשונים טובים+, כשהבעיה המרכזית היא - שאני לא רואה יותר מדי עזרה לעמדת הקורנר, שהייתה לא עמוקה במיוחד, ואיבדה אפילו יותר עומק עם העזיבה של קרלטון דיוויס בטרייד לדטרויט.


בסיבוב הראשון, למרות שבתרחיש אידיאלי הייתי הולך אדג', ה-4 המובילים נלקחו לפני 26 והם בחרו להישאר במקום - ולקחו עזרה בחיזוק פער אחר, בחלק הפנימי של קו ההתקפה. בראסוול זו "פשרה" טובה מאוד לבחירה בסיבוב השני בשביל הצורך הבוער הזה, ולשתי הבחירות בסיבוב 3 יש אפסייד די גבוה, אפילו שהן לא נוגעות בדיוק בצורך. אוהב גם את הבחירה במקמילן בסיבוב השלישי.



אטלנטה פאלקונס (ציון: +D)


החורים הכי גדולים בסגל: אדג', קורנר, רסיבר


1.8 מייקל פניקס ג'וניור, קוורטרבק, וושינגטון

2.35 רוק אורואורו, דיפנסיב תאקל, קלמסון

3.74 בריילן טרייס, אדג', וושינגטון

4.109 ברנדון דורלאס, דיפנסיב תאקל, אורגון

5.143 ג'יי.די ברטנרד, ליינבקר, נוטר דיים

6.186 ג'ייס מקלילן, רסיבר, אלאבמה

6.187 קייסי וושינגטון, רסיבר, אילינוי

6.197 זאיון לוג, דיפנסיב תאקל, ג'ורג'יה


הבחירה שהכי אהבתי: 4.109 ברנדון דורלאס, דיפנסיב תאקל, אורגון


אני אוהב את מייקל פניקס כשחקן, אפילו אוהב מאוד, אבל כל הנסיבות שבהן הוא נבחר מרגישות לי עקומות ותמוהות - גם במרחק של יממה פלוס מהאירוע. זה פשוט לא ביזנס טוב מהזווית של ניהול סגל ויחסי אנוש. זה המשיך בטרייד-אפ קצת מוזר בשביל רוק אורואורו, שלפי מרבית המוקים שראיתי שרד בקלות עד הבחירה המקורית של אטלנטה בסיבוב 2, ואפילו לסיבוב 3. הם נזכרו לתת מענה לאחד הצרכים, הבוערים במיוחד, בסיבוב השלישי - וכל הכבוד ל-GM של הפלקונס במוק האוהדים שלנו, שפגע בול עם הבחירה הזאת.


אני חושב שהבחירה הרביעית של הפלקונס יכולה להתברר כ-value pick הכי מוצלח שלהם - שחקן במקום ה-65 בביג בורד של PFF - פאס ראשר מצוין מהאמצע, וסולידי גם נגד הריצה. שימו לב גם לג'יי.די ברטנרד הליינבקר מנוטר דיים.


בבחירה האחרונה שלהם בדראפט, הפלקונס נשארו בתוך הסטייט והלכו על שחקן קו הגנה מעניין מג'ורג'יה - שעשה קפיצת מדרגה יפה בעונת 2023, אותה סיים עם ציון PFF סולידי של 72.7 (בשנתיים ראשונות בקולג' לא עבר אפילו ציון 60). הוא בעיקר שחקן שיודע להגן נגד הריצה, ויכולות הפאס ראש שלו לא ממש מלוטשות (יש לו רק 2 סאקים ב-3 שנים בקולג', מעונת 2021).



ניו אורלינס סיינטס (ציון: +A)


החורים הכי גדולים בסגל: קו התקפה (בעיקר תאקל), קו הגנה (בעיקר באמצע), רסיבר, קורנר


1.14 טאליסה פוואגה, אופנסיב תאקל, אורגון סטייט

2.41 קול-אייד מקינסטרי, קורנרבק, אלאבמה

5.150 ספנסר ראטלר, קוורטרבק, סאות' קרוליינה

5.170 בוב מינס, רסיבר, פיטסבורג

5.175 ג'יילן פורד, ליינבקר, טקסס

6.199 כריסטיאן בויד, דיפנסיב תאקל, נורת'רן איווה

7.239 ג'וזאייה אזירים, אופנסיב תאקל, ווסטרן קנטאקי


הבחירה שהכי אהבתי: 1.14 טאליסה פוואגה, אופנסיב תאקל, אורגון סטייט


אז הסיינטס לא רצו לעשות טרייד-בק כדי לאסוף עוד בחירות ולהקל על מצב העתידי שלהם. בעייני - טעות, אבל לפחות הם השיגו 2 שחקנים מצוינים (על הנייר), ששניהם שווים סיבוב ראשון (על הנייר) - בעמדות שהיו זקוקות לחיזוק.


בנסיבות הגלישה של מקינסטרי עד לבחירה ה-41, אני בהחלט מוכן לסלוח להם על ההחלטה להשתמש במה שיש במקום לצוד עוד בחירת סיבוב 3 (אני משוכנע שהיו הצעות על השולחן).


הסיינטס חיכו שלושה סיבובים שלמים והמשיכו עם עוד בחירה מפוצצת - כשלקחו את ספנסר ראטלר, כבקאפ לדרק קאר. הם גם חיכו לא מעט כדי לטפל בחלק הפנימי של קו ההגנה, אבל מצאו בבחירה ה-199 שחקן שיכול להתברר כ-Steal רציני בכריסטיאן בויד - שהיה סולידי מאוד נגד הריצה, ובעיקר כפאס ראשר - עם ציוני PFF גבוהים בשני הפרמטרים האלה בשנתיים האחרונות (אם כי חשוב לציין - התחרות שמולה התמודד לא הייתה ברמה הכי גבוהה בקולג').



קרוליינה פנתרס (ציון: C)


החורים הכי גדולים בסגל: אדג', רסיבר, טייט אנד


1.32 קסבייר לאג'ט, רסיבר, סאות' קרוליינה

2.46 גונתן ברוקס, ראנינג בק, טקסס

3.72 טרווין וואלאס, ליינבקר, קנטאקי

4.101 ג'טאביון סנדרס, טייט אנד, פן סטייט

5.157 צ'או סמית-וייד, קורנרבק, וושינגטון סטייט

6.200 ג'יידן קראמדי, דיפנסיב תאקל, מיסיסיפי סטייט

7.240 מייקל בארט, ליינבקר, מישיגן



הבחירה שהכי אהבתי: 1.32 קסבייר לאג'ט, רסיבר, סאות' קרוליינה


הפנתרס אכן עשו מהלך כדי להיכנס לסיבוב הראשון - והלכו בו על מי שיהיה, בתקווה, המטרה המובילה של ברייס יאנג.


זה תמיד סיפור יפה כשילד מקומי, שנולד, גדל, למד ואף שיחק בקולג' המקומי - סוגר מעגל ככה:



קרוליינה הייתה הראשונה שבחרה ראנינג בק מתוך המחזור הדליל הזה, עם האיש שסימנתי בדו"ח הסקאוטינג המקדים כרץ המוביל במחזור - לא בדיוק צורך בהול, ולא עושה המון שכל מזווית של positional value, אבל הם גם לא יכולים להרגיש בנוח עם צ'ובה האברד או מיילס סנדרס, אחרי העונה שעברה. גם הבחירה בליינבקר בסיבוב שלישי לא ממש מראה שהפנתרס תיעדפו כאן עמדות premium, ואנחנו עוד נגלה האם, ועד כמה, הם ישלמו על זה. אני הייתי רוצה לראות כאן עוד מהלכים לטובת ברייס יאנג, בדומה למה שעשו בשיקגו וניו-אינגלנד.


ג'טאביון סנדרס נחשב בעיני רבים לטייט אנד השני באיכותו בדראפט, והוא גלש לסיבוב הרביעי. נשק יעיל ומסוכן במיוחד בקולג' במשחק המסירה - והנה עוד בחירה ששמה את ברייס יאנג במרכז, וחושבת על אופציות בשבילו בדאונים קריטיים.



NFC West


סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (ציון: B)


החורים הכי גדולים בסגל: קו התקפה (כל העמדות, כולל תאקל), דיפנסיב תאקל, אדג', רסיבר, קורנר


1.31 ריקי פירסול, רסיבר, פלורידה

2.64 רנארדו גרין, קורנרבק, פלורידה סטייט

3.86 דומיניק פוני, אופנסיב תאקל, קנזס

4.124 מאליק מוסטאפה, סייפטי, ווייק פורסט

4.129 אייזיק גווארנדו, ראנינג בק, לואיוויל

4.145 ג'ייקוב קאווינג, רסיבר, אריזונה

6.215 ג'ארט קינגסטון, גארד, USC

7.251 טייטום באטון, ליינבקר, פלורידה סטייט


הבחירה שהכי אהבתי: 2.64 רנארדו גרין, קורנרבק, פלורידה סטייט


אני לא אוהב את ההחלטה לחכות עם חיזוק לאופנסיב ליין עד סוף סיבוב שלישי, אני לא אוהב ללכת על פירסול בסיבוב 1 (נראה אחלה פרוספקט, ולא מופרך לגמרי ללכת עליו, פשוט לא עושה שכל מהזווית של תיעדוף צרכים בסגל).


אני אוהב את הבחירה ברנארדו גרין, עוד שם שסומן כ-Sleeper רציני בעמדה - שחקן עם ציונים מצוינים בעונת 2023 מ-PFF (ציון כללי 86.4, ציון שמירה אישית של 90.0). אחד המשחקים הגדולים שלו מהקולג' - כאן למטה מול מאליק נייברס (2 תפיסות מ-5 טארגטים ל-20 יארד בלבד, כולל INT אחד):



מאליק מוסטאפה מווייק פורסט הוא בחירה מעניינת, סייפטי יעיל במיוחד נגד הריצה, שהיה גם סולידי בכיסוי ב-2023.


אוהב מאוד בשבילם את הבחירה בגווארנדו - מדובר באתלט חריג, עם שילוב קטלני בין מהירות ואתלטיות.



לוס אנג׳לס ראמס (ציון: +B)


החורים הכי גדולים בסגל: אדג', קורנר, דיפנסיב תאקל, אופנסיב תאקל, ליינבקר


1.19 ג'ארד וורס, אדג', פלורידה סטייט

2.39 בריידן פיסק, דיפנסיב, תאקל, פלורידה סטייט

3.84 בלייק קורום, ראנינג בק, מישיגן

3.99 קמרן קינצ'נס, סייפטי, מיאמי

5.154 ברנן ג'קסון, אדג', וושינגטון סטייט

6.196 טיילר דיוויס, דיפנסיב תאקל, קלמסון

6.209 ג'ושוע קארטי, קיקר, סטנפורד

6.213 ג'ורדן וויטינגטון, רסיבר, טקסס

6.217 בו לימר, סנטר, טקסס

7.254 קיי.טי לווסטון, IOL, קנזס סטייט


הבחירה שהכי אהבתי: 1.19 ג'ארד וורס, אדג', פלורידה סטייט


ג'ארד וורס נחשב לכישרון טופ 15 מבחינת מרבית הסאוטים, והוא נפל לידיים של הראמס ב-19. ערך לא רע בכלל, וחיזוק לפאס ראש שחייב חיזוק לימים שאחרי אארון דונלד.


אם לפיסק לא היה כבר מספיק לחץ על הכתפיים, עם הכניסה למשבצת של דונלד, אז תוסיפו לכך את העובדה שהראמס שילמו ממש ביוקר כדי לעלות 13 מקומות בסיבוב השני בשבילו (בחירה 5.155 + בחירת סיבוב 2 ב-2025).


בחירה עם המון אפסייד היא קאם קינצ'נס הסייפטי ממיאמי ב-99, שמתחבר לקאם אחר - קאם קארל, שחתם מוושינגטון בפרי אייג'נסי.


בלייק קורום הוא שם מעניין, אבל הוא באמת עושה שכל בבקפילד שיש בו כבר סוס עבודה מוכח כמו קיירן וויליאמס? יכול להיות שהאפקטיביות האדירה שלו ברדזון, כפי שפירטתי בדו"ח סקאוטינג שלו, היא תכונה משלימה בעיניים של מקווי.


בחירת יום 3 של הראמס שעניינה אותי במיוחד היא בו לימר, הסנטר של טקסס - שסומן מראש כאחד הסנטרים המבטיחים במחזור הלא עמוק במיוחד בדראפט הזה. לקח אומנם צעד אחורה, סטטיסטית, בעונת 2023 - אבל יש לו מספרים טובים בקולג'.



סיאטל סיהוקס (ציון: -A)


החורים הכי גדולים בסגל: IOL, אדג', ליינבקר, סייפטי


1.16 ביירון מרפי, דיפנסיב תאקל, טקסס

3.81 כריסטיאן היינס, IOL, יוקון

4.118 טייריס נייט, ליינבקר, UTEP

4.121 איי.ג'יי בארנר, טייט אנד, מישיגן

5.136 נחמיה פריצ'ט, קורנרבק, אובורן

6.179 סאטוואה לאוומאה, גארד, יוטה

6.192 די.ג'יי ג'יימס, קורנרבק, אובורן

6.207 מייק ג'רל, אופנסיב תאקל, פינדליי


הבחירה שהכי אהבתי: 3.81 כריסטיאן היינס, IOL, יוקון


ההתאמה של ביירון מרפי לסכמה של מייק מקדונלד מציתה את הדימיון, ואפשר רק לתהות - האם המאמן החדש של סיאטל יצליח להפוך אותו לג'סטין מדוביקה 2.0.


לסיהוקס לא הייתה בחירת סיבוב 2, אבל הם הצליחו להשיג כישרון ברמת סיבוב 2, באמצע סיבוב 3, בעמדה שבה היה להם צורך בוער. וריספקט, כמובן, ל-GM של הסיהוקס במוק האוהדים, יאן מלניקוב - שקלע בול עם הבחירה הזאת.


בארנר צפוי להיכנס לתפקיד הטייט אנד החוסם שעזב וויל דיסלי במהלך הפרי אייג'נסי.


די.ג'יי ג'יימס הוא שם מעניין שיחזק את העומק בעמדת הקורנר - אין לו מהירות או כוח של קורנר עילית, אבל היה לו ציון בכיסוי של 88.9 ב-2023, ולקיוביז יריבים היה אחוז השלמה של 61.5% בלבד כשטירגטו אותו.



אריזונה קרדינלס (ציון: -A)


החורים הכי גדולים בסגל: רסיבר, קורנר, אדג', דיפנסיב תאקל


1.4 מארווין האריסון ג'וניור, רסיבר, אוהיו סטייט

1.27 דריוס רובינסון, אדג'/דיפנסיב תאקל, מיזורי

2.43 מקס מלטון, קורנרבק, ראטגרס

3.6 טריי בנסון, ראנינג בק, פלורידה סטייט

3.71 אייזיאה אדאמס, אופנסיב תאקל, אילינוי

3.82 טיפ ריימן, טייט אנד, אילינוי

3.90 אלייז'ה ג'ונס, קורנרבק, בוסטון קולג'

4.104 דדריון טיילור-דמרסון, סייפטי, טקסס טק

5.138 קסבייר תומאס, אדג', קלמסון

5.162 כריסטיאן ג'ונס, אופנסיב תאקל, טקסס

5.191 טאייג'ון פאלמר, רסיבר, UAB

7.226 ג'יידן דיוויס, קורנרבק, מיאמי


הבחירה שהכי אהבתי: 1.4 מארווין האריסון ג'וניור, רסיבר, אוהיו סטייט


חתיכת שלל לא רגיל הקרדינלס הצליחו לאסוף, עם לא פחות מ-7 (!) בחירות בטופ 90 בדראפט הזה. הם הספיקו לתת כאן פתרון, ואפילו שניים, במקרים מסוימים, לכל פער שהיה להם בסגל.


הסימן שאלה המרכזי כאן הוא דריוס רובינסון - באריזונה זקוקים לחיזוק בהגנת הריצה, וגם בפאס ראש מהאדג', רובינסון התנסה בשניהם במיזורי - אז איפה ג'ונתן גאנון מתכנן להשתמש בו בדיוק? ואיך?


טריי בנסון הוא עוד בחירת מעניינת, ואני חושב שהוא יהיה משלים טוב לג'יימס קונור מהבקפילד.


באופן כללי, אני מעריך שהקארדס יצאו מהיומיים הראשונים עם 3-4 פותחים כבר לשבוע 1 של העונה הקרובה.


הקארדס הלכו על אדג' מובהק בסיבוב החמישי עם תומאס, שיצא ככוכב מהתיכונים (five-star recruit) אבל לא הצליח לעמוד ברף הציפיות בקלמסון. אפסייד מעניין.



לסיכום - חמשת מחזורי הדראפט המרשימים ביותר ב-2024 (על הנייר)


  1. פיטסבורג סטילרס

  2. פילדלפיה איגלס

  3. ניו יורק ג'איינטס

  4. שיקגו ברס

  5. בולטימור רייבנס




לאיזו קבוצה היה את הדראפט הכי טוב?

  • סטילרס

  • ג'איינטס

  • איגלס

  • ברס





ולסיכום המוקים של שלושת הסיבובים הראשונים


למי שפספס - זה היה מוק האוהדים, וזה היה המוק שלי.


קצת קשה לנקד בצורה מדויקת כדי להבין מי היה יותר קרוב למציאות, אבל ניסיתי לפי המנגנון הזה:


בחירה בעמדה נכונה, אבל לא בשחקן הנכון = 3 נקודות


בחירה בשחקן הנכון, בבחירה הנכונה, לקבוצה הלא נכונה = 5 נקודות (זה קרה פעמיים, פעם אחת לכל צד)


בחירה בשחקן הנכון, לקבוצה הנכונה, בבחירה הלא נכונה = 6 נקודות


בחירה בשחקן הנכון, לקבוצה הנכונה, בבחירה הלא נכונה (רק בגלל טרייד) = 8 נקודות (קרה פעם אחת, במוק האוהדים)


בחירה מדויקת - השחקן הנכון, לקבוצה הנכונה, בבחירה הנכונה = 10 נקודות



ולאחר שקלול כל הניקוד - המוק שלי היה מעט יותר קרוב למציאות, עם 163 נקודות לעומת 152.


אני הייתי הרבה יותר מדויק בסיבוב הראשון (7 בחירות מדויקות, עוד 2 נכונות בבחירה אחרת), לעומת 4 מדויקות (ואחת בעמדה אחרת). בסיבובים 2-3 מוק האוהדים צימק את הפער, עם לא פחות מ-3 בחירות מדויקות נוספות (לי הייתה אחת בלבד) - אבל זה כבר היה מאוחר מדי.



 


שמרו את כל זה ב-Notes שלכם, ובואו נחזור לכאן כולם בעוד שנה ונראה כמה ההערכות שלי (לא) שוות.



346 views0 comments
bottom of page