top of page

ספיישל פורים - התחפושת המושלמת לכל אחת מ-32 הקבוצות

Updated: Mar 28

היו לי כמה שעות פנויות בין אירוע פורימי בגן של הילד לאירוע פורימי אחר בגינה העירונית, והנה - הצלחתי לגרד (באיחור מסוים) גם פוסט מיוחד לכבוד פורים.


חג פורים הוא החג שבו אנחנו יכולים לבחור להיות כל דבר שאנחנו רוצים להיות בעולם הזה, וזה בדיוק מה שאעשה כאן - אגשים לכל אחת מקבוצות הליגה לפחות את אחת הפנטזיות מז׳אנר, פנטזיה שתהפוך אותה למה שהיא רוצה/צריכה להיות - כדי להגיע לשלב הבא.


 

הירשמו לבלוג שלי - לגמרי בחינם - וקבלו גישה מלאה לכל התכנים, ממדריכים למתחילים על המשחק וה-NFL, ועד סקירות מקצועיות.


לאורך העונה - קוראים רשומים גם יקבלו גישה לתכנים שלי על פנטזי פוטבול, וגם טיפים למי שמהמר על ה-NFL.


בנוסף, תקבלו מדי יום שני את הניוזלטר שלי שמסכם בקצרה את כל מה שהכי מעניין בליגה בשבוע האחרון (לאורך כל הפגרה, ובעונה עצמה, כמובן).


נשמע טוב? כנסו לחצו כאן והצטרפו למאות אוהדים שכבר שם:



 

ועכשיו נעבור לעדלאידע שלנו - כמו תמיד, מקרא הקבוצות כאן לרשותכם:


AFC East


באפלו בילס: טיילר באס יתחפש לג׳סטין טאקר


אני לא בטוח שהבילס מאפיה ישרדו עוד חוויה של Wide Right. יש עוד כל כך הרבה דרכים שונות ומשונות להפסיד משחקי פלייאוף, אבל עוד מפלה שכזאת, שתגיע דווקא מהקיקר, ואבדנו.


לבאס יש 84.9% דיוק בבעיטות השדה שלו, לא רע, אבל זה נתון שמחוויר לעומת המספרים האגדיים של טאקר - 90.2% דיוק, ואם מסתכלים ספציפית על בעיטות מהטווח שהפיל את הבילס בעונה שעברה, אז בבעיות מ40-49 יארדים באס הוא 26 מ-31 בקריירה (83.8% הצלחה) בעוד שטאקר הוא 115 מ-128 (89.8%).


מיאמי דולפינס: ג׳ונתן האריס יתחפש לכריסטיאן ווילקינס


הדולפינס איבדו בחלון הנוכחי את שחקן ההגנה הטוב ביותר שלהם (בטח בפרונט 7), כריסטיאן ווילקינס, ואני לא משוכנע שהם מרגישים בנוח עם העומק הנוכחי שיש להם בעמדה (האריס כרגע ניצב מהצד השני של זאק סילר לפי ה-Depth Chart העדכני, וסביר להניח - הזמני). סילר הוא פאס ראשר מצוין ומאוד אנדרייטד (10 סאקים בעונה שעברה, 1 יותר מווילקינס), אבל אחרי השניים האלה - אין כרגע DE/DT נוסף בסגל (הדולפינס משחקים הגנה 3-4) שצבר בעונה שעברה יותר מסאק אחד.


ניו יורק ג׳טס: נתניאל האקט יתחפש לרופא


אולי יותר ממתאם התקפה טוב, הג׳טס יהיו חייבים בעונה שעברה צוות רפואי מצוין - אארון רודג׳רס (שאולי בכלל זקוק לטיפול מסוג אחר בימינו) חוזר מפציעה קשה, ולאחרונה הצטרף לחדר הרסיברים שלו מייק וויליאמס - שפספס בגלל פציעה 26 מתוך 88 משחקים בקריירה (כולל 14 בעונה שעברה). וזה עוד לפני שדיברנו על הפציעה הקשה של בריס הול ב-2022.


ניו אינגלנד פטריוטס: ג׳רוד מאיו יתחפש לכל דבר מלבד ביל בליצ׳ק


מאיו אומנם טופח לתפקיד הזה על ידי המאמן שלו לשעבר, אבל הפטריוטס חייבים שינוי בגישה כדי לעלות מחדש על הגל. הגישה של בליצ׳ק, ה-Patriot Way, שהביאה כל כך הרבה הצלחות במהלך עידן בריידי - כשלה כישלון חרוץ מאז שעזב את ניו אינגלנד. כמובן, לנפילה בבחירת המחליף שלו יש חלק גדול בכך. אבל גם אם נסתכל על האופן שבו הקבוצות המנצחות משחקות ונבנות בשנים האחרונות - נראה שיש לא מעט הבדלים ביחס לאופן שבו בליצ׳ק בנה וניהל קבוצות - ההתקפות הרבה פחות שמרניות, יותר מבוססות על משחק המסירה, המאמנים הם הרבה יותר ״מאמנים של שחקנים״ - טיפוסים חמים ומחבקים, ופחות ״פקחי משמעת״, וכן - מדי פעם גם נדרש לעשות מהלך גדול ונוצץ בפרי-אייג׳נסי (אם בשמירה של כוכב שמסיים חוזה רוקי, או ב-UFA בצד ההתקפי שהופך להיות זמין).



AFC North


בולטימור רייבנס: טוד מונקן יתחפש לגרג רומן


הבאתי כאן את רומן כשם קוד למתאם התקפה שיודע לבסס את משחק הריצה (רומן ספציפית גם בילה תקופה די משמעותית, ומוצלחת, בבולטימור) - עם גרג רומן, אין מצב שהרייבנס נותנים לרצים שלהם רק 6 נגיעות בגמר ה-AFC האחרון. אז עם כל הכבוד והרצון לתת ללמאר לנצוץ ולהראות שהוא יכול לשחק כמו MVP גם בפלייאוף - זה לא משהו שיכול לקרות בהתקפה כל-כך חד-מימדית. הקוורטרבקים מנצחים משחקים במשחק של היום, אבל עם משחק ריצה מתפקד (שלא לומר - קיים) זה הרבה, הרבה יותר פשוט.


קליבלנד בראונס: דשון ווטסון יתחפש לדשון ווטסון של 2020


לבראונס צפויה להיות בעונה הבאה ההתקפה היקרה ביותר בליגה (188.8 מיליון דולר. 10 יותר מהמקום השני - הראמס). על הנייר, חדר הרסיברים מפוצץ באפסייד (קופר, ג׳ודי, מור). דיוויד נג׳וקו נראה כמו אחד הטייט-אנדים המסוכנים במשחק המסירה. גם משחק הריצה אמור להיות טוב, בטח בהנחה שניק צ׳אב יצליח להשתקם מהפציעה הקשה מאוד שספג. ופתאום נראה שווטסון, שרק לפני שנתיים עבר לקליבלנד תמורת שלוש בחירות סיבוב 1, ונחשב לפוטציאל להיות קיובי טופ 5 בליגה - הוא החולייה החלשה. הוא גם הפך מאחד הפרצופים הצעירים של הליגה לדמות שנואה ומושמצת (אבל לא חושב שאת זה כבר יהיה באמת אפשרי לשנות). בשנתיים האחרונות, ווטסון פתח ב-12 משחקים בלבד, מסר ל-2,217 יארדים בפחות מ-60 אחוזי השלמה, ועם מאזן די עלוב של 14-9 ביחס TD-INT. בעונה האחרונה בטקסנס, הוא מסר ב-16 משחקים ל-4,823 יארדים ביותר מ-70% השלמה, עם 33 טאצ׳דאונים ו-7 INTs בלבד.


פיטסבורג סטילרס: ראסל ווילסון יתחפש לג׳סטין פילדס - ולהפך


הודות לכמה מהלכים חכמים במיוחד של ה-GM עומאר קאהן, חדר הקיוביז של הסטילרס הפך מאחד החלשים בליגה - לנקודת חוזקה (לפחות פוטנציאלית), בטח ביחס למחיר שהם משלמים עליו מהכיס. הדבר הזה יכול לעבוד, לפחות בעונה הקרובה, אם שני השמות הגדולים שם - ווילסון ופילדס - ישכילו ללמוד ולהפנים מהשני את הדברים שהם חלשים בהם.


במקרה של ווילסון - הוא יכול ללמוד מפילדס איך לכבוש חדר הלבשה ולהתחבב על העמיתים שלו - תחום שווילסון כשל בו נחרצות בשנים האחרונות, ובמידה מסוימת, גם הוביל אותו לשפל המקצועי שהוא נמצא בו היום.


מצד שני, פילדס תמיד זכה לאהבה והערכה בחדר ההלבשה, אבל בצד המקצועי - משהו אף פעם לא התחבר באמת. למשל, הנטייה שלו לאיבודים מיותרים ונפילה לסאקים לא מחויבים למציאות (תחום שדווקא ראס הצטיין בו בעבר).


סינסינטי בנגלס: מייק גסיקי יתחפש לטראוויס קלסי


ההתקפה של הבנגלס הייתה מפוצצת בכישרונות בשנים האחרונות, אבל איכשהו בעמדת הטייט-אנד: בורו היה צריך לעבוד עם קולקציה של שמות בינוניים להחריד: היידן הרסט, טאנר האדסון, סי.ג׳יי אוזומה, דרו סאמפל, ועכשיו - גסיקי. בורו מעולם לא קיבל אפילו 500 יארדים בעונה מטייט-אנד (לשם ההשוואה - קלסי צבר בעונה שעבר 934 יארדים, אחרי 7 עונות רצופות של מעל 1000. מעולם לא היו לו פחות מ-862 יארדים באוויר בעונה).


לגסיקי היו 2 עונות רצופות של מעל 700 יארדים במיאמי (2020-2021), אז יש כאן איזה פער מאוד ברור ולא מפתיע ביחס לקלסי - אבל אולי הפעם בורו יקבל קצת יותר עזרה במרכז המגרש כשהרסיברים שלו יהיו מכוסים.



AFC South


יוסטון טקסנס: סי.ג׳יי סטראווד ישכח את התחפושת בבית


למי שאולי שכח - הטקסנס לא האמינו בעצמם שסטראווד יראה להם בעונת הרוקי שלו את מה שכולנו ראינו. הם בכלל רצו את ברייס יאנג, והפנתרס הצילו אותם מעצמם. וכמובן, תודה ענקית ומיוחדת למאמן המפוטר, לאבי סמית, שהתעקש על ניצחון מיותר בשבוע 17 של עונת 2022, שמנע מהטקסנס מראש לאחוז בבחירה מספר 1 בדראפט 2023.


אז עכשיו, כל שנותר הוא לקוות שסטראווד יצליח להימנע מה-Sophmore Slump האיום. עכשיו, כשהציפיות כבר ממש בשמיים, ומתאמי הגנה ברחבי הליגה קיבלו עונה שלמה של טייפ על מה שהוא יודע (ופחות יודע) לעשות - האם הוא יצליח לקחת את הצעד הנוסף קדימה? כדי שזה יקרה, הוא יצטרך להמשיך לעבוד קשה, אבל בעיקר לא להתאמץ להיות מי ומה שהוא לא.


ג׳קסונוויל ג׳אגוארס: דאג פידרסון יתחפש לפלייקולר במשרה מלאה


הרבה דובר במעגלי האוהדים של הג׳אגס, על ההחלטה של פידרסון להפקיע מידיו את סמכויות הפלייקולינג ההתקפי, ולהעבירן למתאם, פרס טיילור בתחילת 2023. ההימור הזה, אך נאמר בעדינות? לא ממש עבד. הג׳אגס, ובעיקר טרווטר לורנס, לקחו צעד אחורה ביחס ל-2022, וכמובן - פספסו את הפלייאוף. פידרסון בנה לעצמו שם במאמן ראשי ופלייקולר של האיגלס שזכו באליפות עם ניק פולס ב-2017. עם מהלכים כמו הפילי-ספיישל. הוא כתב ספר בשם Fearless, בהשראת התעוזה שאפיינה אותו (בעיקר בדאון 4) במהלך אותה עונה. ועכשיו, אם הג׳אגס רוצים להוציא את המקסימום ולייצר המשכיות בשביל טרוור לורנס, בעונה סופר קריטית (ואולי לפני הארכת חוזה) - הגיע הזמן שפידרסון יחזור להיות שוב חסר-פחד וייקח בחזרה את המיקרופון והאוזניות מטיילור.


אינדיאנפוליס קולטס: אנתוני ריצ׳ארדסון יתחפש לג׳יילן הרטס


אנתוני ריצ׳ארדסון צפוי לחזור ולהיות QB1 באינדיאנפוליס בשבוע 1, ובהתאם לכך - הקבוצה תרצה לחזור לתוכנית המקורית שנגזרה מהגיוס של שיין סטייכן באוף-סיזן שעבר - לשחזר את ההצלחה של סטייכן (כמתאם התקפה ופלייקולר של האיגלס בעונת ההגעה לסופרבול ב-2022) עם ה-RPO-Heavy Scheme שגרם לג׳יילן הרטס לשגשג - גם כרץ, וגם כמוסר. ריצ׳ארדסון הוא בעצם הרטס יותר אתלטי, אבל לא ברור אם הוא מוסר ברמות שאליהן הרטס הגיע ב-2022. אם לקולטס יהיה סיכוי להגיע רחוק בעונה הבאה, זה ידרוש מריצ׳ארדסון להתאמן ולשחק לפי הסטנדרט הזה, ואני מעריך שזוהי גם התוכנית של סטייכן בשבילו.


טנסי טייטאנס: וויל לוויס יתחפש לג׳ו בורו


המאמן החדש של טנסי הוא, למי שפיספס, מתאם ההתקפה לשעבר של הבנגלס - בריאן קלהאן. קלהאן כבר הצהיר מוקדם יותר בפגרה הזאת, שהוא מתכוון לבנות מחדש את ההתקפה, ולאמן את לוויס (בעונה הראשונה שלו כקיובי פותח בשבוע 1) לפי המודל של ג׳ו בורו בבנגלס. הפרונט-אופיס של טנסי כבר התמסר לחזון הזה, כשהחתים את קלווין רידלי על חוזה ענק (בעיניי, ענק מדי) וחיבר אותו לדיאנדרה הופקינס - כך שיהיה ללוויס את הצימוד היוקרתי בעמדת הרסיבר שהיה לבורו בשנים האחרונות. לוויס אומנם לא היה הפרוספקט שבורו היה (בורו נבחר 1 בדראפט, לוויס גלש לבחירה השנייה בסיבוב השני), אבל הוא בהחלט יידרש לעמוד בסטנדרט הזה מעתה ואילך.



AFC West


קנזס סיטי צ׳יפס: הוליווד בראון יתחפש לבן דוד שלו (אבל רק על המגרש!)


הצ׳יפס עשו מה שצריך והביאו למהומס עוד נשק בהתקפה, ובראון יצטרך להביא לקיובי שלו קצת יציבות, בהקשר לכמה נתונים די מטורפים (בטח בהתחשב בעובדה שהצ׳יפס אשכרה הלכו עד הסוף בעונה שעברה למרות הבעיות האלו):


העומק הממוצע של מסירת טאצ׳דאון של מהומס בעונה שעברה היה 3.9 יארדים (לעומת 4.5 ב-2022, 8.5 ב-2021, 13 ב-2020, ו-17.3 ב-2019). בנוסף, הרסיברים של הצ׳יפס הובילו את הליגה באחוזי דרופים, עם 6.9% (במקום השני - בראונס עם 6.7% וקאובויס עם 6.2%).


לוס וגאס ריידרס: גרדנר מינשו ואיידן אוקונל יתחפשו במשותף ל-QB1


אני עוד לא בטוח מי יהיה החלק הקדמי ומי האחורי של התחפושת הזאת, אבל נראה שמסביב - התפאורה כבר עומדת יפה בשביל מיצג של קבוצה מנצחת. אני לא חושב שהייתי שם את הכסף שלי על אף אחד מהשניים האלה כקיובי פותח של קבוצת פלייאוף לגיטימית, אבל אולי במאמץ משותף - זה איכשהו יכול להתחבר לזה כבר העונה.


דנבר ברונקוס: שון פייטון יתחפש לבנאי


פייטון היה המינוי הנוצץ בעמדת המאמן הראשי בפגרה הקודמת. הוא הגיע לקבוצה שהשיגה 5 ניצחונות בלבד, אבל (לכאורה) היו לה כמה חתיכות במקום כדי להפוך לקבוצה מנצחת. ותוך שנה בלבד, למרות ששיפר את המאזן ל-8 ניצחנות בעונה, זה נראה שהם עברו ממצב של Win-Now לריבילד פר-אקסלנס. המפץ הגדול שחל על הקווים של הברונקוס במשחק מול הליונס, והוביל לספסול (ובהמשך לחיתוך) של ראסל ווילסון - הפך את הקבוצה מזאת של ווילסון, לזאת של פייטון. ואין שום סו-שף במטבח, שאפשר לשים עליו עכשיו את האצבע - הכול מכאן יהיה על פייטון, לטוב ולרע. אני חושב, ואני מאמין שגם בהנהלת הברונקוס ישמחו, שפייטון יאמץ לעצמו מעט ענווה של מאמן חדש. נראה שהוא נכנס לפוזיציה החדשה שלו עם המון שחצנות, זלזול בקודמיו ובקיים, וטרף לחלוטין את הקלפים בתוך חודשים ספורים. הוא כבר לא בניו-אורלינס, ואין לו שום דבר בעמדת הקיובי שדומה לדרו בריס.


לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס: ג׳סטין הרברט יצטרך להתחפש לנלסון מהסימפסונס


בהנחה שגם אתם, כמוני, לא סומכים על מה שיש כרגע בחדר הרסיברים של הצ׳ארג׳רס - אז זה כל מה שנותר להרברט לעשות:



NFC East


דאלאס קאובויס: ג׳רי ג׳ונס יתחפש לבעלים של קבוצת פוטבול


אני שוב הולך על המטרה הקלה, אבל זה מתבקש כאן - ג׳רי ג׳ונס צריך להפסיק לשחק ב-GM ופשוט להיות הבעלים של הקאובויס. הוא רוצה להמשיך לדבר, לקשקש ולהבטיח הבטחות בלי כיסוי? שיעשה זאת. אבל שימנה GM מקצועי שיקבל את ההחלטות החשובות במקומו, שיביא מאמן שיאתגר אותו. פשוט שיעשה משהו אחרת ממה שעשה ב-28 השנים הכושלות האחרונות. או שאולי פשוט שייקח שיעור מהספר של ג׳ורג׳ קוסטנזה: Just do the opposite.


פילדלפיה איגלס: ויק פאנג׳יו יתחפש לג׳ימי ג׳ונסון


אני כבר בקושי זוכר את הפעם האחרונה שלאיגלס היה קצת שקט בגזרת מתאם ההגנה. אפילו שני מתאמי ההגנה האחרונים שהביאו את הקבוצה לסופרבול (ג׳ונתן גאנון ב-2022 וג׳ים שוורץ ב-2017) היו מושמצים מאוד, וההגנות שלהם ספגו בסופרבול 38 ו-33 נקודות בהתאמה. מאז ימיו של ג׳ימי ג׳ונסון האגדי (הקדנציה באיגלס הסתיימה ב-2008) - האיגלס לא נהנו משקט, יציבות והמשכיות בגזרה הזאת, וזה לא עזר שהמאמנים הראשיים הגיעו בעקביות מהצד ההתקפי של הכדור.


ואם זה שוב לא יעבוד - אז לפחות שקאם ג׳ורגנס יתחפש לג׳ייסון קלסי.


ניו יורק ג׳איינטס: דניאל ג׳ונס יתחפש לאיליי מאנינג


איליי מאנינג מעולם לא היה המוסר הכי מוכשר של הפוטבול. סטטיסטית, ספק אם הוא אי-פעם היה קיובי טופ-10 מובהק בליגה. אבל Damn it כשהגיעה העת לשנס מותניים ולגרום לדברים לקרות כדי לנצח משחק פוטבול, הבן אדם הצליח לעשות את זה. איכשהו. אני לא יודע אם יש מישהו, כולל אוהדי ג׳איינטס האדוקים ביותר, שיודע בדיוק להסביר איך זה קרה. וזה בדיוק מה שהג׳איינטס צריכים עכשיו מדניאל ג׳ונס - שגם הוא, בעצמו, לא מוסר מחונן במיוחד. פשוט לגרום לדברים לקרות. העונה, הם בטח מקווים, גם תהיה להם הגנה (ואולי אפילו קו התקפה) שיהיו מספיק טובים כדי לתת לו הזדמנות לעשות את המהלך המנצח.


וושינגטון קומנדרס: הבחירה מספר 2 בדראפט תתחפש ל-Pro Comp שלה:


יש הרבה ספקולציות שרצות לגבי הקוורטרבק שהקומנדרס יבחרו עם הבחירה מספר 2 בדראפט, כאשר האופציות הפופולאריות הן דרייק מיי (שמשווה לעיתים קרובות לג׳וש אלן) וג׳יידן דניאלס (שמשווה לעיתים קרובות ללמאר ג׳קסון). תהליך הכשרה ובנייה של קוורטרבק הוא לעיתים קרובות, תהליך שנמשך למעלה משנה, ובמקרה של הקומנדרס - אם לשפוט לפי המהלכים של האוף-סיזן - נראה שהם מנסים להיות מוכנים לנצח כבר עכשיו. שחקנים כמו בובי ווגנר ואוסטין אקלר הם דוגמאות מובהקות לכך, שחקנים בשלב מתקדם של הקריירה, ועם מאגרי אנרגיה מתדללים למדי. לא ברור עד כמה (אם בכלל) הם יהיו רלוונטיים לעוד שנתיים-שלוש. הקומנדרס היו רוצים ליהנות מכל השלל החדש הזה כבר בעונה הקרובה, אבל באופן אישי - אני ממש לא משוכנע שזה יקרה (בעיקר במקרה של מיי).



NFC North


דטרויט ליונס: הפרנצ׳ייז כולו יתחפש לפרנצ׳ייז מנצח


הליונס מאמינים שהם בעיצומו של שינוי תרבותי, ויש מי שבספק שזה אכן המצב. ב-NFL, מי שעוקב שנים כבר יודע, ישנם ארגונים ״מקוללים״ שאולי מצליחים לעיתים להשלות עצמם ולהאמין שהם קרובים לגעת בתהילה - אבל החלון ממהר להיסגר, ולא באמת חוזר. הצ׳ארג׳רס, למשל, הם דוגמא מובהקת לכך. יש פער עצום בין הפרנצ׳ייזים האלה, שלעיתים מבליחים ומגרדים איזו ריצת פלייאוף, לבין אלה שמצליחים להיות תמיד, או כמעט תמיד, רלוונטיים. הפאקרס הם דוגמא די טובה, גם הניינרס (למרות שמאז הניינטיז היו לא מעט תקופות יובש של כמה שנים). לשם הליונס צריכים לשאוף עכשיו. אחרי הארכות החוזה למאמן קמפבל וה-GM הולמס, הם אולי קרובים לכך בפעם הראשונה בתולדותיהם.


גרין ביי פאקרס: ג׳וש ג׳ייקובס יתחפש ל-RB1 בפנטזי


כל מי שמשחק פנטזי יודע - 2022 של ג׳ייקובס הייתה עונה מהסרטים: 1,653 יארדים על הקרקע עם 12 TDs ועוד 53 תפיסות ל-400 יארדים נוספים - כנראה שזה מה שהפאקרס מאמינים שהם עדיין מסוגלים לקבל מג׳ייקובס. אחרת אני לא באמת מבין למה הם היו צריכים להיפרד מאארון ג׳ונס, אחרי סיומת אדירה ל-2023. האם לג׳ייקובס יש עדיין את הרגליים כדי לייצר כאלה מספרים, להיות סוס-עבודה לכל דבר ועניין מהבקפילד, אחרי 5 עונות מלאות בליגה? נתחיל לגלות בספטמבר.


מינסוטה ויקינגס: סאם דארנולד יתחפש לרוח רפאים


אולי אז הוא פחות ייבהל מרוחות רפאים אחרות? וברצינות - הויקינגס צפויים לקחת קיובי יחסית גבוה בדראפט הקרוב, אבל רוב הסיכויים הם שהוא לא יהיה הפותח בשבוע 1. דארנולד יצטרך להוביל את ההתקפה של מינסוטה מספר שבועות, ואם הם רוצים להישאר רלוונטיים במהלך טבילת האש של הפותח העתידי - דארנולד צריך להיראות הרבה יותר טוב ממה שהוא נראה עד כה בקריירה שלו (63 טאצ׳דאונים ו-56 INTs ב-66 משחקים בקריירה).


שיקגו ברס: קיילב וויליאמס יתחפש למי שהאנליסטים חושבים שהוא


לא אנליסט אחד, לא שניים ולא שלושה - מאמינים שקיילב וויליאמס הוא הפרוספקט הכי טוב בעמדת הקוורטרבק שיצא מהקולג׳ מאז אנדרו לאק. הם חושבים שהוא יוצא מלוטש יותר מהקולג׳ מפטריק מהומס. קצרה היריעה מכדי לפרוט את המכלול הבאמת יוצא דופן של סופרלטיבים ושבחים שקראתי על האיש. וצריך להודות באמת - הקלטת שלו מהקולג׳ מגבה את זה - הכוח והדיוק במסירה, יכולת הריצה, המהלכים הגדולים ברגעים הגדולים... ושום סצינת בכי על הקווים או לק ג׳ל בציפורניים לא ישנו את זה. אם קיילב יקיים אפילו 70% מההבטחות האלו - הוא יהיה הקוורטרבק הכי טוב שהיה לברס אי פעם.



NFC South


טמפה ביי באקנירס: בייקר מייפילד יתחפש לבחירה מספר 1 בדראפט


מייפילד היה בפועל, אומנם, הבחירה מספר 1 בדראפט 2018 - אבל הוא מעולם לא הראה אפסייד ברמות האלו. בעונה שעברה, כמו כמה עונות מאז שנכנס לליגה, הוא הראה שהוא מסוגל להיות קיובי פותח ב-NFL, אבל הוא לא הראה את הניצוצות שנדרשים (לפחות בליגה של היום) כדי ללכת עד הסוף. העונה האחרונה הייתה הראשונה שבה חצה את גבול 4000 היארדים. הוא מעולם לא מסר ליותר מ-28 טאצ׳דאונים. ובליגה שבה השמות הדומיננטיים הם מהומס, בורו ואלן (או ב-NFC: הרטס, פרסקוט, פורדי, סטאפורד ולאב) - האפסייד הזה פשוט לא צפוי להספיק. אלא אם ההגנה של הבאקנירס מתחילת שנות ה-2000 מתכננת קאמבק בקרוב. או אפילו זאת של 2021.


אטלנטה פאלקונס: דרייק לונדון ל-WR1


דרייק לונדון נכנס לליגה עם הרבה מאוד הייפ - הוא נבחר 8 בדראפט 2022 (לפני גארט ווילסון וכריס אולאבה). ובעוד שווילסון ואולאבה חיברו 2 עונות של מעל 1000 יארדים בשנתיים הראשונות שלהם, ללונדון אין אפילו אחת שכזאת. ב-2024, הוא כבר לא יוכל להאשים את רמת הקוורטרבק שלו אם זה לא יקרה. העונה הקרובה אמורה להיות עונת הפריצה שלו (ובמידה רבה, ומסיבות דומות, גם של קייל פיטס).


ניו אורלינס סיינטס: דניס אלן יתחפש לפרשן בטלוויזיה או מאמן של קבוצת קולג׳


בשנתיים מאז שדניס אלן נכנס לתפקיד, המאזן של הסיינטס הוא 17-17 והם לא הצליחו להגיע לפלייאוף. גם בעונה שעברה, שבה (באופן די מובהק) היה להם הקוורטרבק הטוב בבית. אז בסדר - הייתה להם הגנת טופ 5 ביארדים ב-2022 ושתי הגנות טופ 10 בנקודות - ולאיפה זה הביא אותם? הסיינטס הפכו בשנתיים האחרונות להיות אחת הקבוצות המשמימות, האפורות ובעיקר - הלא יציבות וחסרות כיוון בליגה. אני חושב שאלן הוא לא האיש המתאים לתפקיד, ויש סיכוי לא רע בכלל שהכיסא שלו יתחמם מהר מאוד העונה.


קרוליינה פנתרס: ברייס יאנג יתחפש לסי.ג׳יי סטראווד (פשוט באיחור של שנה)


הטרייד-אפ היקר מאוד של הפנתרס, וההעדפה של יאנג על פני סטראווד נראית כרגע כהחלטה היסטורית בעליבותה. אבל זה עדיין לא מאוחר מדי בשביל יאנג - הפרונט-אופיס עשה עבודה גרועה בלבנות סביבו סגל ראוי בעונה הראשונה, ואם להסתמך על השבועות הראשונים של אוף-סיזן 2024, נראה שנעשו כמה צעדים בכיוון הנכון. מהבחירה במאמן, דרך ההשקעה בקו ההתקפה, ועד ההבאה של דיונטה ג׳ונסון. אם יאנג יצליח לקחת צעד משמעותי קדימה בעונתו השנייה בליגה, אפילו אם הוא לא יגיע לרמות ההצלחה של סטראווד, זה משהו שיוכל להדליק אש מתחת לכל הפרנצ׳ייז הזה.



NFC West


סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס: קייל שנהאן יתחפש למייק שנהאן


מה עוד קייל שנהאן יכול לעשות כדי לזכות בטבעת? שלוש פעמים האיש הגיע לסופרבול, ושלוש פעמים הוא הפסיד. וגם יתרון של 25 נקודות לא עזר. זה לא יכול להיות משהו שטבוע בו - הרי אבא של זכה בשתי טבעות עם הברונקוס. אם מסתכלים על הסגל של הניינרס, ובעיקר על החוזה של ברוק פורדי - יכול מאוד להיות שהחלון סופרבול שלהם יכול להיסגר תוך שנתיים. כך שלא ברור כמה זמן יש עוד לשנהאן הבן להסיר מעצמו את הנאחס.


לוס אנג׳לס ראמס: קובי טרנר יתחפש לאארון דונלד


זו בקשה בלתי אפשרית משחקן שנה שנייה, אחרי עונת רוקי מצוינת (9 סאקים), שהפתיעה המון אנשים (מדובר בבחירת סיבוב 3, אחרי הכול). אבל ההגנה הצעירה של הראמס חייבת למצוא דרך להחליף את האימפקט העצום של דונלד. התרחיש הסביר הוא שזו לא תהיה משימה לאיש אחד - אלא לשלושה או ארבעה + scheme מוצלח של מתאם ההגנה החדש, כריס שולה. להתקפה אני דואג הרבה פחות - כל עוד סטאפורד, קאפ, פוקה וקיירן וויליאמס שם.


סיאטל סיהוקס: דבון ווית׳רספון וריק וולן יתחפשו לריצ׳ארד שרמן וביירון מקסוול


המינוי של מייק מקדונלד מאמן מאותת בבירור שהסיהוקס מנסים לבנות קדימה דרך ההגנה, ובמקרה הזה - בחרתי להתפקס על הקורנרים (שעל פני הדברים, מרכיבים ביחד את העמדה הכי כשרונית בחלק ההגנתי של הסיהוקס). ווית׳רספון נתן עונת רוקי מצוינת, שנה אחרי עונת רוקי מצוינת של וולן (שאומנם חווה ריגרסיה מסוימת בעונתו השנייה). אם מישהו מנסה לחפש תקומה ל-LOB בסיאטל, אז סביר להניח שזה יתחיל מהשניים האלה.


אריזונה קרדינלס: ג׳ונתן גאנון יתחפש למוח ההגנתי שרוב הליגה האמינה שהוא


אם כבר בהגנות עסקינן, אז אני חייב לתהות לגבי הביצועים של הגנת הקרדינלס בעונה שעברה. גאנון קיבל את משרת המאמן הראשי באריזונה אחרי שהוביל את הגנת האיגלס לביצועים מרשימים כמתאם הגנה ב-2022 (מקום 2 ביארדים, מקום 8 בנקודות). אולי חומר השחקנים לא היה מתאים, אבל את עונת 2023 ההגנה של הקרדינלס סיימה במקום ה-25 מבחינת יארדים (מקום 32 נגד הריצה) ובמקום ה-31 מבחינת נקודות. מתאם הגנה ״מצטיין״ שמקבל קידום ומוביל את ההגנה החדשה שלו לביצועים כאלה? משהו כאן לא מתחבר, ואולי גאנון צריך לשקול מחדש על מה הוא מתכנן להתפקס באוף-סיזן הזה ובבנייה של הסגל.



 

אם נהניתם מהטור הזה - אני אשמח אם תירשמו לבלוג שלי, כדי שתקבלו גישה מלאה לכל התכנים - ממדריכים למתחילים על המשחק וה-NFL, ועד סקירות מקצועיות.


לאורך העונה - קוראים רשומים גם יקבלו גישה לתכנים שלי על פנטזי פוטבול, וגם טיפים למי שמהמר על ה-NFL.


בנוסף, תקבלו מדי יום שני את הניוזלטר שלי שמסכם בקצרה את כל מה שהכי מעניין בליגה בשבוע האחרון (לאורך כל הפגרה, ובעונה עצמה, כמובן).


נשמע טוב? כנסו לחצו כאן והצטרפו - זה לגמרי בחינם:



 

עד כאן הטור המיוחד שלי לפורים. נתראה בטור המיוחד לסדר פסח, ובעוד רבים שיגיעו לפניו.

103 views0 comments
bottom of page