top of page

תשעה כוכבים שיכולים לעבור קבוצה במהלך הדראפט (והטריידים המעניינים שבמסגרתם זה יכול לקרות) ⚖️

אחת הזוויות שאני מרגיש שלא כוסתה מספיק במוק אוהדים שעשינו בבלוג, ואפילו פחות במוק דראפט שלי (זמין באיזור בבלוג לרשומים בלבד) - היא טריידים על שחקנים ביום הדראפט - מהלכים שבמסגרתם קבוצה מעבירה שחקן שכבר חתום אצלה על חוזה לקבוצה אחרת, בתמורה לבחירה, או כמה בחירות, בדראפט הנוכחי, או בדראפטים עתידיים.


אז חשבתי שאנסה לכסות את הזווית הזאת בפוסט נפרד - שיסמן 9 כוכבים (שחקנים עם פרו-בול/אול-פרו איפשהו בעברם הלא רחוק) שיכולים לעבור קבוצות במהלך דראפט 2024.


אלה לא מהלכים שאני מאמין בהכרח שיקרו, אלא תרחישים מעולם הפנטזיה, שאני סבור שיהיו הגיוניים ומאוזנים מבחינת שתי הקבוצות, וישרתו את הצרכים של שתיהן, בתמונה הגדולה.


ניסיתי לסמן כאן שחקנים ע"ב כמה מניעים מובילים שיכולים להוביל לטרייד:


  1. קבוצה עם מעט קאפ פנוי לעונה הקרובה

  2. קבוצה עם מעט בחירות דראפט ב-2024, והתחייבויות קאפ משמעותיות לעונות הבאות

  3. משברים חוזיים שטרם נפתרו


*בחלק גדול מהמהלכים האלה, אני מתבסס על טריידים עם ייעוד לאחר ה-1 ביוני (אם לא יודעים מה זה אומר - ממליץ לרענן את הידע במדריך שלי לחוזים ב-NFL) משיקולי חיסכון בקאפ, וכמובן שצריך לקחת בחשבון שהקבוצה שתעביר את השחקן בתנאים כאלה, תצטרך לפצות את הקבוצה החדשה ולקחת על עצמה נתח מסוים מנטל התשלומים שמובטחים לשחקן בחוזה.


 

רוצה עוד תוכן על ה-NFL בעברית?


נרשמים לבלוג "פיק סיקס" - ללא כל עלות - ומקבלים גישה מלאה לכל התכנים:


סדרת הסקאוטינג המלאה לקראת הדראפט (11 פרקים) 🏈


סיכום הדראפט שיפורסם בתחילת מאי (כולל ציונים לכל הקבוצות) 🏈


דירוגי עוצמה לקבוצות ושחקני הליגה 🏈


מדריכי פנטזי: המלצות לדראפט, שחקנים חופשיים, ומאצ'אפים בבחירת הרכבים 🏈


טיפים למהמרים על משחקי ה-NFL 🏈


הקדמות וסיכומים מקצועיים של כל המשחקים (כולל אנליטיקות מתקדמות שיש לי גישה אליהן) 🏈



כדי להצטרף למאות אוהדי פוטבול שכבר נרשמו - לחצו כאן


 

ולמקרה שפספסת - העלנו פרק חדש של פודקאסט של "פיק סיקס", עם כל מה שצריך לדעת לקראת דראפט 2024 שייערך בעוד כשבוע בדטרויט:




קדימה, יוצאים לדרך עם סקירת הטריידיים ה"חלומיים" - וכמו תמיד, גם לכם הקוראים יש כאן תפקיד - אחרי שאנמק כל טרייד מצידה של כל קבוצה, תוכלו להצביע ולהכריע - מי יוצאת המנצחת בתרחיש שכזה?



טרייד מספר 1


סאן פרנסיסקו פורטי-ניינרס מקבלים: הבחירה מספר 5 בדראפט 2024


לוס אנג'לס צ'ארג'רס מקבלים: ברנדון איוק (WR) + הבחירה ה-31 בדראפט 2024 + בחירת סיבוב 2 ב-2025


ראיתי גרסה דומה לטרייד הזה באיזה סרטון בטוויטר/X, רק שבאותו תרחיש - איוק נשלח לג'איינטס תמורת הבחירה ה-6, כחלק מחבילה דומה. אבל אני חושב שהוא יתאים יותר לצ'ארג'רס, שנואשים לחיזוק בעמדה לא פחות.


עד כמה הצ'ארג'רס נואשים? שימו לב לגרף למטה, שמציג את כמות היארדים בקריירה של הרסיברים שכרגע חתומים על חוזה בכל קבוצה:



ברגע שהצ'ארג'רס יוכלו לעשות וי על עמדת הרסיבר - הם יוכלו להתפנות לבחור ב-31 כישרון לכל עמדה אחרת שירצו לחזק. איוק יגיע לצ'ארג'רס אחרי עונת קריירה, כרסיבר עם יכולת יצירת separation מהטובות בליגה + כישורים מאוד אנדרייטד כחוסם (ציון 80.2 לפי PFF בעונה שעברה), שלבטח ישרתו היטב את סגנון ההתקפה שנראה שבצ'ארג'רס רוצים לבנות - עם התבססות משמעותית על הריצה.


הניינרס, מצידם, יקבלו בחירת טופ 5 - שיוכלו להשתמש בה לבחור כישרון-על באחת העמדות שהם צריכים בהן חיזוק דחוף (כולל רסיבר, אם ירגישו שההתקפה חייבת את זה), ולנעול אותו בקבוצה בחוזה זול ל-4 שנים לפחות (זה יעזור להם מאוד בעוד שנתיים, כשירצו להאריך לפורדי חוזה).


ואת מי הניינרס יבחרו עם הבחירה החמישית? שני שמות שאפשר לסמן כחשודים מיידיים בפוזיציה הזאת: מאליק נייברס וג'ו אלט.


מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • 49ers: ג'ו אלט / מאליק נייברס

  • Chargers: ברנדון איוק + בחירה 31 ב-24 + בחירת סיבוב 2 ב-25



טרייד מספר 2


סינסינטי בנגלס מקבלים: הבחירה ה-17 בדראפט 2024


ג'קסונוויל ג'אגוארס מקבלים: טי היגינס (WR)


קצת ממחזר כאן את הנקודה שלי מפוסט "32 שאלות בוערות", אבל זה מתבקש.


מדובר במחיר כמעט זהה למחיר ששילמו האיגלס עבור איי.ג'יי בראון בדראפט 2022 (הבחירה ה-18)... אז טנסי השתמשו בבחירה כדי לבחור בטריילן בורקס, שלא ממש הצליח למלא את הנעליים של בראון. הפעם - לבנגלס יהיה עומק יותר מעניין לאתר מתוכו תחליף (עם אותה בחירה, או בהמשך הלוח), ויחברו לעצמם שתי בחירות בק-טו-בק באמצע הסיבוב הראשון.


היגינס, שסוף סוף יקבל הזדמנות ברורה להראות שהוא מסוגל להיות WR1 ושווה את הכסף שנלווה לכך, יכול לייצר שלישיית רסיברים מאוד איכותית, שגם מתחברים טוב זה לזה מבחינת Skill Set (היגינס וגייב דיוויס בחוץ, כריסטיאן קירק בסלוט). יחד עם אוון אינגרם בטייט אנד, וטראוויס איטיין בבקפילד - לטרבור לורנס יהיו כל הכלים שהוא יכול לבקש כדי לחבר עונה שתענה לפרונט אופיס של הג'אגס על כל השאלות שאולי יש להם לגביו לפני הארכת חוזה.


ומה הבנגלס ירוויחו? קצת שקט תעשייתי, קצת כסף לשלם לצ'ייס, ובעיקר - להרבה עמדות אחרות שהם צריכים למלא. בעיקר בהגנה.



מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • Jags: טי היגינס

  • Bengals: נייט ויגינס + ג'יי.סי ליית'ם



טרייד מספר 3


דנבר ברונקוס מקבלים: הבחירה ה-22 בדראפט 2024


פילדלפיה איגלס מקבלים: פטריק סרטאן (CB)


אם יש ג'נרל מנג'ר שלא מתבייש להיות אגרסיבי בטריידים - לפני, תוך כדי, ואחרי הדראפט - זה האווי רוזמן מהאיגלס.


ואם יש קבוצה שאפשר לומר שנמצאת בריבילד פר-אקסלנס, שמתוקפו אף שחקן אינו מחוץ לתחום, אלה הדנבר ברונקוס.


האיגלס אומנם אירחו לביקורי טופ-30 את כל הקורנרים המובילים בדראפט, אבל מסורתית - הם לא מרבים להשקיע בעמדה בסיבוב הראשון (הפעם האחרונה - ליטו שפרד בעונת 2002). בנוסף, יש להם שתי בחירות באמצע הסיבוב השני (50+53) והם יכולים להשתמש בהן כדי למלא חורים מרכזיים אחרים בסגל.


באיגלס נמצאים כרגע ויק פאנג'יו ומאמן הדיפנסיב-בקס, כריסטיאן פארקר, שעזב את התפקיד המקביל בברונקוס לאחרונה, כדי להצטרף לצוות של פאנג'יו.


לסרטאן יש עוד שנה לחוזה הרוקי שלו + אופציית שנה חמישית. אחרי עונת פריצה ב-2022, הוא לקח צעד אחורה ב-2023 - אבל עדיין נחשב לכישרון טופ 5 בליגה בעמדה. צד אנדרייטד במשחק שלו - היכולת שלו כמתקל ובהגנת הריצה (ציון PFF גבוה של מעל 73 בשנתיים האחרונות). לאיגלס יש היום 2 קורנרים פותחים בני 30 ומעלה (סליי וברדברי), שחוו ריגרסיה בעונה האחרונה.


טרייד כזה יעניק לברונקוס שתי בחירות סיבוב 1 (12+22), מה שיאפשר להם לבחור קיובי לקראת סוף הסיבוב ה-1 מבלי לקחת סיכון גדול מדי שמישהו יגנוב להם אותו לפני הבחירה ה-76 (אין להם בחירת סיבוב 2 השנה).



מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • Eagles: פאט סרטאן

  • Broncos: בו ניקס



טרייד מספר 4


ניו אורלינס סיינטס מקבלים: הבחירה ה-71 בדראפט 2024


אריזונה קרדינלס מקבלים: מרשון לאטימר (CB)


לאטימר עדיין אמור להיות בפריים שלו (בן 28) אבל גמר את העונה האחרונה בשבוע 10 עקב פציעה. לסיינטס, כידוע, אין יותר מדי מקום קאפ פנוי בעתיד הנראה לעין, וגם אין להם בחירות סיבוב 3 או 4 בדראפט הקרוב.


טרייד שלו (עם ייעוד אחרי ה-1 ביוני) חוסך לסיינטס כ-50 מיליון דולר בקאפ ב-3 שנים הבאות:



לקרדינלס לא חסר קאפ, ובהחלט לא חסרות בחירות דראפט השנה (2 בחירות סיבוב 1, בחירת סיבוב 2 גבוהה, 3 בחירות סיבוב 3). וכאן הם מוותרים על האמצעית שבהן כדי להוסיף CB1 שלא היה להם מאז שפטריק פיטרסון עזב לפני מספר שנים - חיזוק די נחוץ להגנה שהייתה בשלישי התחתון של הליגה בעונה שעברה מבחינת Yards Allowed.


הסיינטס יחלישו את עצמם כאן בעמדה שהעומק בה גם כך כבר לא אידיאלי, אבל המהלך הזה יפנה אותם לחזק את הקווים בשני הסיבובים הראשונים, ועדיין יהיה להם סיכוי לא רע להשיג קורנר מחליף עם הבחירה ה-71 (אנדרו פיליפס? כריס אבריימס-דריין? קיירי ג'קסון?).



מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • Cards: מארשון לאטימר

  • Saints: הבחירה ה-71 בדראפט 2024



טרייד מספר 5


גרין ביי פאקרס מקבלים: הבחירה ה-67 בדראפט 2024


וושינגטון קומנדרס מקבלים: ג'אייר אלכסנדר (CB)


לפאקרס לא ממש חסר קאפ, או בחירות דראפט, וכמו במקרה של לאטימר - אלכסנדר תחת חוזה עד סוף עונת 2026, אבל יש לו את הקאפ היט השני בגובהו בסגל העונה (23.4 מיליון דולר) והוא אחרי העונה החלשה ביותר שלו בקריירה, לפחות לפי PFF (ציון 70.2). ועדיין - עונת "שפל" של אלכסנדר שווה CB1 בהרבה קבוצות בליגה, והקומנדרס (מקום שני כרגע בליגה - גם מבחינת קאפ פנוי, וגם מבחינת Draft Capital זמין ל-2024) הם דוגמא מצוינת לכך.


הגנת המסירה של הקומנדרס הייתה הכי חלשה בליגה ב-2023 (262 יארדים באוויר בממוצע למשחק, ו-39 טאצ'דאונים). הקומנדרס, והמאמן הראשי החדש דן קווין, לבטח יהססו ללכת שוב על קורנר גבוה מדי (עמנואל פורבס, הבחירה ה-16 בסך הכול בעונה שעברה, לא ממש נראה כמו קורנר פותח בליגה בעונה שעברה. הציון PFF שלו, לשם ההשוואה - היה 50.9).


טרייד כזה יאפשר לפאקרס לארוז את בחירות 67+58 כדי לעלות לתחילת הסיבוב השני, או לארוז את 67+91 כדי לעלות לאמצע סיבוב השני - ולמצוא שם מחליף זול ואיכותי ל-CB1 הנוכחי שלהם.


מבחינה היסטורית - הדיפנסיב בקפילד זוהי העמדה השנייה בסדר העדיפויות של ה-GM של הפאקרס, מבחינת השקעה של בחירות דראפט (ראו בתחתית התרשים כאן למטה):



מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • Commanders: ג'אייר אלכסנדר

  • Packers: הבחירה ה-67 בדראפט 2024



טרייד מספר 6


מיאמי דולפינס מקבלים: הבחירה ה-106 בדראפט 2024


טנסי טיטאנס מקבלים: בראדלי צ'אב (Edge)


למיאמי אין בחירות בסיבובים 3-4 בדראפט הקרוב. לטנסי יש אומנם רק בחירת סיבוב 4 אחת (106) ואין להם בחירת סיבוב 3 - אבל אם יש להם הרבה קאפ פנוי (מקום 4 בליגה), פאס ראשר מאוד לא אפקטיבי, למרות כמה שמות גדולים בפרונט-7 (מקום 22 בליגה בעונה שעברה, לפי PFF), ולפי הצעדים שהם עושים באוף-סיזן עד כה, לא נראה שהם חושבים יותר מדי קדימה, אלא מנסים לנצח עכשיו. בבית עם סטראווד, לורנס ואנתוני ריצ'ארדסון - טנסי ירצו להפעיל כמה שיותר לחץ (לצ'אב היו 13 סאקים בעונה שעברה, וציון שיא בקריירה כפאס ראשר לפי PFF עם 84.9).


עוד 2 עובדות לגבי צ'אב שיוכלו להפוך אותו למתאים להגנה של טנסי:


  1. הייתה לו עונת שיא בהגנה נגד הריצה ב-2023 (ציון PFF 71.1)

  2. הוא היה מדהים (באופן לא אופייני) בקאברג' ב-2023, עם ציון PFF של 88.5 (!) ב-57 סנאפים ב-2023. חשוב לציין שזה לא אופייני לו בכלל (מעולם לא קיבל ציון מעל 66 בעבר, וב-2022 הציון שלו היה 28.6).


אז למה שהדולפינס יוותרו עליו, אחרי שכבר איבדו את כריסטיאן ווילקינס וואן הינקל? ראשית, צריך לזכור שצ'אב סבל מפציעת ACL קשה בשבוע 17 - ויש כאן הימור מסוים מבחינת הכושר שיחזור אליו מהפציעה. לפי הדיווחים - הדולפינס כבר מימשו את אופציות השנה החמישית על ג'יילן וואדל וג'יילן פיליפס (הפותח בעמדת האדג' השנייה). טרייד שכזה, חוסך למיאמי 64 מיליון דולר ב-3 השנים הבאות:




עם הבחירה ה-106 הדולפינס יכולים ללכת אדג' (מוחמד קמארה מקולורדו סטייט, או טרייד-אפ בשביל ברנדון דורלאס מאורגון), או לחזק את מרכזי קו ההתקפה וההגנה, שסבלו מלא פחות אבידות באוף-סיזן.



מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • Dolphins: הבחירה ה-106 בדראפט 2024

  • Titans: בראדלי צ'אב



טרייד מספר 7


קליבלנד בראונס מקבלים: הבחירה ה-73 בדראפט 2024


דטרויט ליונס מקבלים: דנזל וורד (CB)


טוב, קורנר אחרון כאן לרשימה (היו עוד בראש, אבל נסתפק באלה) - לבראונס חסרות בחירות דראפט (אין להם בחירות סיבוב 1 או 4) + הם מסונדלים בצורה בעייתית לכמה שנים קדימה עם החוזה של דשון ווטסון (שימו לב לקאפ היט):




אופציה אחת, שהעלתי בפוסט קודם, היא לעשות טרייד-בק מ-54 כדי לאסוף עוד בחירות. אבל למה לעשות טרייד-בק, אם אפשר לשמור את הבחירה ה-54, ולהוסיף בחירת סיבוב 3 תמורת וורד? או לחבר את 54+73 ולעשות טרייד-אפ לתחילת הסיבוב השני?


מהצד של הליונס - אין יותר Win-Now מאיך שהם צריכים להתנהל כרגע, עם תמונת המצב ב-NFC ואצלם בבית (שצפוי לכלול שני רוקי קיוביז). אומנם אין להם שפע של בחירות דראפט גבוהות (בטח אחרי שכבר שלחו בחירת סיבוב 3 אחת לטמפה תמורת קרלטון דיוויס), אבל יש להם לא מעט קאפ פנוי - והם חייבים לתקן את הגנת המסירה, ושחקן אחד (או אפילו שניים) לא יספיקו, ביחס למה שראינו בעונה שעברה. וורד קורנר מאוד יציב (בעונה שעברה - שהייתה השנייה בחולשתו בקריירה שלו, לפי PFF, הוא קיבל ציון כולל של 69.6 - קרלטון דיוויס קיבל ציון טוב יותר רק פעם אחת בקריירה, בעונת 2019).


טרייד כזה יסגור לליונס את שתי עמדות הקורנר, ויאפשר להשקיע בשקט בפאס ראש או ברסיבר עם הבחירות בסיבובים 1-2. ומה יהיה האפקט מצד הבראונס, שבטח ירצו לשמר את הגנת המסירה המצוינת של העונה שעברה? מתאם ההגנה ג'ים שוורץ הצליח לקחת סופרבול בלי CB1 מובהק בפילדלפיה - והוא מבסס את ההגנות שלו על האפקטיביות של הפרונט-7. הוא יצטרך למצוא דרך להתמודד.



מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • Lions: דנזל וורד

  • Browns: הבחירה ה-73 ב-2024



טרייד מספר 8


הדאלאס קאובויס מקבלים: הבחירה ה-106


המיאמי דולפינס מקבלים: זאק מרטין (OG)


טוויסט בעלילה!


הדולפינס עושים פליפ של הבחירה ה-106 שקיבלו בתמורה לצ'אב, וסוגרים את החור הכי גדול שיש להם כרגע בסגל אחרי העזיבה של רוברט האנט לקרוליינה. עם כל הכבוד לפגיעה בפאס ראש - בלי שמירה טובה על טואה, הקבוצה הזאת לא תהיה רלוונטית.


מהצד של דאלאס, אני יודע שזה נשמע לא סביר, והקאובויס כבר איבדו 2 פותחים בקו ההתקפה - אבל שום דבר לא יפתיע אותי באוף-סיזן הזה של הקאובויס, שעדיין נמצאים בתחתית הליגה מבחינת קאפ פנוי - ובינתיים, לא מצליחים למצוא פתרון למייקה פארסונס וסי.די.לאמב (וזה עוד לפני שדיברנו על דאק). צריך גם לזכור שמרטין היה במשבר חוזי מול הקאובויס רק לפני עונת 2023, ושהחוזה שלו נגמר בתום העונה הזאת - בחירת סיבוב 4 גבוהה היא ערך מדהים (ואף לא סביר מחוץ לבלוגים כמו שלי) עבור גארד בן 34 שמסיים חוזה, ובואו נודה באמת - נמצא בירידה בשנתיים האחרונות:




מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • Cowboys: הבחירה ה-106 ב-2024

  • Dolphins: זאק מרטין



טרייד מספר 9


טמפה ביי באקנירס מקבלים: בחירה 137 בדראפט 2024


ניו אינגלנד פטריוטס מקבלים: כריס גודווין (WR)


לא רציתי שהרשימה תורכב בעיקר מרסיברים, אבל החלטתי להוסיף כאן עוד אחד שיהיה אופציה זולה יותר מבחינת Draft Capital - שחקן שגם הזזתי בטרייד מטמפה, במסגרת מוק אוהדים באחד הימים האחרונים. אופציה נוספת שחשבתי עליה היה טיילר לוקט (הסיהוקס גם בבעיית קאפ מסוימת) אבל חושב שיהיו לו פחות קונים.


גודווין בן 28 ועדיין בשיא הקריירה (83 תפיסות ל-1,024 יארדים ב-2023), אבל הוא בשנה האחרונה של החוזה - ולהזיז אותו עכשיו יכול לחסוך לבאקס 31 מיליון דולר בקאפ בשנתיים הבאות (עם ייעוד טרייד לאחרי ה-1 ביוני). אומנם יש כאן חשש לריגרסיה של בייקר בתרחיש כזה, אבל לבאקס יש כרגע את הכי מעט קאפ בליגה, והקלה בגזרת תקרת השכר תעזור להם מאוד.


החלק הטריקי כאן - למצוא קבוצה שתסכים לקחת חלק מהחוזה, ויכול להיות שהבאקס יצטרכו לשאת בחלק גדול מהשכר המובטח. כנראה שאין מועמדת טובה יותר מהפטריוטס, שמובילה את טבלת הקאפ הפנוי בליגה, ב-5 בחירות בטופ 150 בדראפט הקרוב, וצפויה לפתוח בעונה הבאה עם רוקי קיובי.


הבאקנירס יוכלו לחפש רסיבר מחליף, באחד משלושת הסיבוב הראשונים (שם יש להם 4 בחירות - כולל 2 סמוכות בסיבוב השלישי).



מי תנצח את הטרייד בתרחיש כזה?

  • Patriots: כריס גודווין

  • Bucs: הבחירה ה-137 ב-2024


 

רוצה עוד תוכן על ה-NFL בעברית?


נרשמים לבלוג "פיק סיקס" - ללא כל עלות - ומקבלים גישה מלאה לכל התכנים:


סדרת הסקאוטינג המלאה לקראת הדראפט (11 פרקים) 🏈


סיכום הדראפט שיפורסם בתחילת מאי (כולל ציונים לכל הקבוצות) 🏈


דירוגי עוצמה לקבוצות ושחקני הליגה 🏈


מדריכי פנטזי: המלצות לדראפט, שחקנים חופשיים, ומאצ'אפים בבחירת הרכבים 🏈


טיפים למהמרים על משחקי ה-NFL 🏈


הקדמות וסיכומים מקצועיים של כל המשחקים (כולל אנליטיקות מתקדמות שיש לי גישה אליהן) 🏈



כדי להצטרף למאות אוהדי פוטבול שכבר נרשמו - לחצו כאן


 



169 views0 comments
bottom of page